Страницы


Доброго дня учні групи АКП-36.
 Даю матеріали до уроків зарубіжної літератури, які відбудуться відповідно до розкладу 12.04.2021 р. 

Тема: Короткі відомості про життя Габріеля Гарсіа Маркеса, лауреата Нобелівської премії. специфіка "магічного реалізму" Г.Гарсіа Маркеса.  


Будь ласка, прослухайте, матеріали відеоуроку:







 Прослухайте  оповідання "Стариган із крилами". Скорочено. 


Тема: Ґабріель Ґарсіа Маркес «Стариган із крилами».  Проблематика та система образів твору

     «Треба прагнути бути людиною, незважаючи на  всю всю                                                  жорстокість навколишнього  світу, і це  можливо!   

 О. Генрі                                                            

     На минулому уроці ми з вами почали знайомство з життям і творчістю колумбійського письменника Ґарсіа Маркеса: ознайомилися з його біографією, прослухали, прочитали  твір «Стариган із крилами».  

Отож сьогодні наше завдання більш глибоко зануритись у проблеми, які порушив у цьому творі письменник, збагнути підказки, які дав нам сам автор.  До сьогоднішнього уроку в якості   епіграфа я взяла слова О. Генрі.                   «Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю                                                                    жорстокість навколишнього  світу, і це можливо!»

- Подумайте,  що означає, на вашу думку, вислів «бути людиною»?

 (Мати такі якості як співчуття, милосердя, доброзичливість, розуміння, жалість,   лагідність, бажання допомогти…)

-  Як ви вважаєте, чи всі люди мають такі моральні цінності?  (Звісно, що ні).

  -  А, що таке мораль і, як ви її розумієте? (певні норми поведінки, чи взаємовідносин у суспільстві, які засновані на ідеалах добра, І справедливості…)

- Саме через те, щоб нагадати людям про необхідність морального влаштування в суспільстві, Маркес і пише такий твір як «Стариган із крилами».

    Головним героєм оповідання є ангел.

-  Яким ми уявляємо ангела? Білокрилий, благородний, літає, захищає, допомагає…  В перекладі з грецької та єврейської мов означає «вісник», тобто той, хто несе божественну істину до людей. Згідно з давніми міфами, ангели пов’язані з небесними планетами. У цьому розумінні проявляється прагнення духовного зв’язку людини з космосом. А «космос» у перекладі означає «порядок, устрій, красу, мир.

  - Яким ангела зобразив Маркес у своєму творі? Старий, немічний, хворий, брудний, здається маленькою чорною плямою… 

І разом    з тим, він  – утілення добра,  людської совісті, світлих ідеалів, істини. Його єдиною    «надприродною» властивістю є терплячість.

- Що уособлюють інші герої оповідання?

Палайо – обмеженість;

 Елісенда – жадібність, користь, матеріальність переважає над благочестивістю;

 Священик – самовпевненість, обмеженість …;

 Натовп зацікавлених – символ деградації суспільства;

  Дитина – плід хворого суспільства.

   Систематизація та узагальнення вивченого:

        Що ж спільного між ангелом, який уявляє собі людина і тим, який намальований автором в оповіданні? (Мають крила)

        А що символізують крила? (Зліт, підняття, свободу. Коли людина відчуває такий стан душі, кажуть, що у неї за спиною виросли крила)

        Але, чому, на вашу думку, ангел Маркеса постає в подобі старигана? Що намагається показати автор даним образом?

(Відношення  суспільства до старої людини, яка вже має певний досвід і мудрість? Яка може чогось навчити? Адже, згідно з біблійною традицією, Бог, до якого прислухається людина, виявляє свої моральні заповіді саме через ангелів)

        Розкрийте сенс візиту ангела? (Намагається з’ясувати моральну спроможність людей, витоки їхніх вчинків)

   Який фінал оповідання?  На що вказує автор мотивом злету ангела?

      Як ви вважаєте: події в оповіданні реалістичні, чи фантастичні?

Висновки:  Так, реалістичні події переплітаються з фантастичними, а незвичайне допомагає висвітлити проблеми повсякденного. Таку манеру письма Гарсіа Маркеса називають «магічним реалізмом».

 Отже, характерною ознакою творчості Маркеса є його філософське світобачення.

Ми ж на цьому уроці спробували розібратися у тих проблемах, які порушує автор у своєму творі, збагнути підказки, які він дав людству. Звісно, мені б хотілося, щоб цей урок не пройшов безслідно, щоб ваші душі завжди прагнули співчуття й милосердя, щоб в ваших серцях не згасав вогник доброти,  розуміння і благородства.

Прослухайте вірш Л.Костенко "Крила" у виконанні Б. Ступки:


 Як на вашу думку.  "... Людина  не літає, а крила має ...", про що йдеться? Що означає "людина з крилами", "людина без крил"?

  Домашнє завдання: Підготуватся до виконання контрольної роботи (Тести). За змістом та проблематикою оповідання Г. Г. Маркеса «Стариган із крилами».

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com


Комментариев нет:

Отправить комментарий