Доброго дня учні груп ІІІ курсу!
Даю матеріали до уроку зарубіжної літератури №35, який відповідно до розкладу відбудеться :
·
У
групі АКП-36 - 30.04.2021;
·
У
групі АК-34 - 28.04. 2021;
·
У
групі АК-35 - 27.04. 2021;
·
У групі АКОФ -37 - 29.04. 2021.
ТЕМА: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
- Розгляньте табличку, сформулюйте відповідь на питання, про роль перекладів у світовому літературному процесі:
«Серед найрізноманітнішого приладдя, потрібного людині для життя, книжка — найдивовижніше. Решта є, сказати б, продовженням органів її тіла. Мікроскоп і телескоп є певною мірою продовженням функції ока, телефон — голосу; орало і меч — це своєрідне продовження руки. Книжка ж — це дещо відмінне: вона виступає як продовження людської уяви та пам’яті»,— писав відомий аргентинський письменник, один із основоположників постмодернізму, Хорхе Луїс Борхес.
Про книгу з найдавніших часів і до нашого часу та її творців поговоримо сьогодні на уроці.
Завдання №1. Виконуємо у зошитах. Літературний диктант:
(Кожна правильна відповідь — 0,5 балів)
1) Назвіть три найдавніші книги, у яких закладені основи релігійних віровчень і які є моральними кодексами народів, що їх створили, джерелом натхнення для багатьох митців наступних поколінь.
2)
Вихідною основою європейських літератур є ...
3)
Автор «Іліади» та «Одіссеї».
4) Осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу — це основні думки ...
5)
В «Одіссеї» поєднуються елементи
6)
Що є джерелом сюжетів, тем, образів і мотивів античної
літератури?
7)
Що лежить в основі тематики й проблематики античної літератури?
8) Пригадайте, які крилаті вислови в нашій мові пов’язані з античністю.
У середні віки виникли п’ять нових культурних зон — близькосхідна, індійська, східно-азіатська, візантійська,
західноєвропейська, що відповідають п’ятьом регіонам — спадкоємцям давніх культурних традицій.
У цей час деякі народи пережили «золотий вік» своєї літератури.
- «Данте є поетичним вінцем та увічненням того, що ми називаємо середніми віками. Уся культура, усі вірування, усі муки і надії тих часів знайшли вираз у його поемі», — писав І. Франко.
Завдання №2. Виконуємо у зошитах. Літературний диктант:
♦ Про яку поему йдеться?
♦ Кому присвячені більшість віршів Данте, поема, хто є Дамою його серця?
♦ Чому заклик Данте «Возлюбіть світло знання!» звучить викликом Середньовіччю? Яка форма вірша поеми? На скільки частин поділяється поема? Назвіть ці частини. Який поширений прийом використав Данте у творі?♦ Хто головні герої поеми?
♦ Назвати найвідоміших митців доби Відродження?»
- XVIII століття — висуває нові проблеми й, відповідно, ставить нові завдання. Цей час увійшов в історію людства як вік Просвітництва. Головними стали такі поняття: Розум, Природа, Знання.
На зміну бароко прийшов стиль рококо, суттєвих змін зазнав класицизм, виникли сентименталізм, просвітницький реалізм. Події Французької буржуазної революції змусили просвітителів критично переосмислити свої погляди, адже кривавий терор революції зовсім не був схожий на обіцяне ними «царство розуму». У художній літературі внаслідок такого переосмислення виник романтизм. Пригадаймо, як усе це втілилося в конкретних художніх творах.
Завдання №3. Поєднайте письменників з назвами їхніх творів.
1) Й. В. Ґете
а) «Крихітка Цахес...»
2) Е. Т. А. Гофман
б) «Фауст»
Завдання №4. Визначте твір та автора твору, з якого герой.
• Маргарита —
• Мефістофель —
• Балтазар —
Завдання №5. Коментування висловлювань із трагедії:
1) «Я — тої сили часть, Що робить лиш добро, бажаючи лиш злого»
2) «Зупинися, мить!»
5. Згадайте анкету головного героя твору Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер».
Ім’я | Цахес Ціннобер |
Вік | від дворічного віку до загибелі |
Батьки | бідні селяни, з життя яких не вибували нещастя; мати — пані Ліза |
Покровителька | фея панна фон Рожа-Гожа |
Опікун | пастор |
Зовнішність | Потворна, але після втручання феї цього ніхто не помічає |
Чиї таланти й
досягнення він забрав | Поета Бальтазара, скрипаля Сбіока, співачки Брагаді, референдарія
Пульхера та ін. |
Посада | Перший міністр держави |
Нагороди | кавалер ордена Зелено-плямистого Тигра з двадцятьма ґудзиками |
Риси
характеру | пихатий, нахабний, славолюбний, безсоромний, привласнює чуже тощо |
Засоби
творення | іронія, сатира, гротеск, фантастика в поєднанні з буденним |
- Зі світовою літературою XX—XXI ст. ми ознайомилися протягом цього навчального року, і у вас, напевно, ще свіжі враження від творів Ф. Кафки, М. Булгакова, російських поетів «срібної доби», Б. Брехта, Г. Белля, П. Целана, Е. Хемінгуея, Г. Маркеса, чиї книги стали знаковими, вершинними не лише в національній, а й у світовій літературі. Так, ці твори не прості, змушують замислюватися, намагатися «осягнути неосяжне», «пізнати непізнаване». Але ви тепер уже, сподіваюсь, досвідчені читачі, і в змозі самостійно визначати ідейно-художню вартість справжнього твору мистецтва й низькопробного «чтива». Отже, про найвидатніші здобутки сучасної літератури.
Завдання №6. Віднайдіть відповідність письменника назві його твору, назви твору — герою, образа — символу. У відповідній клітинці поставте «+» або інший знак.
Письменники | Твори |
1) Ф. Кафка 4) Б. Брехт | А «Матінка Кураж та її діти» Б «Перевтілення» |
Герої | Твори |
1. Грегор 2. Швейцеркас 3. Пелайо | А. «Стариган із крилами»; Б. «Перевтілення» В. «Матінка Кураж та її діти» |
1) Антиутопія | а) «Старий і
море» |
2) Оповідання | б) «Майстер і
Маргарита» |
3) Роман | в) «Перевтілення» |
4) Повість-притча | г) «Скотоферма» |
Завдання №8. Чому роман М. Булгакова «Майстер і Маргарита» називають романом у романі, романом-міфом?
Прослуховування аудіо-записів пісень на слова поетів срібної доби».
А. Ахматової:
- Так
- Частково
- Ні
До побачення. Ми завершили курс зарубіжної літератури. Сподіваюсь, наше спілкування не було марним. Поспішайте творити добро, живіть з любов’ю в серці!
Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий