Страницы

 

  Група БПОБ - 13
Матеріали до уроку №7, який відповідно до розкладу відбувся 07.10.2020

Тема №7  : Поняття про діяльність та класифікація видів діяльності

Завдання:

1. За посиланням:

уважно переглянути презентацію на тему

«Психологія діяльності людини»

2. Використовуючи матеріал презентації:

а). Обгрунтувати твердження:  «Праця - це  основна форма діяльності людини».

б). Назвати провідні види діяльності залежно від віку.

 

Урок за темою №8.  «Психологія праці » який відповідно до розкладу відбувся 07.10.2020

Міні-лекція:

Психологія праці це галузь психології, що вивчає психологічні процеси, стани і закономірності роботи психіки людини, пов’язані з трудовою діяльністю та психологічні закономірності організації праці у соціальних групах.

Предметом психології праці є психологічні особливості діяльності людини в трудових умовах.

 У процесі праці вирізняють три основні стани: утягуваність, стійку працездатність, утомлюваність.

Утягуваність - стан, що дає змогу швидко розпочати працю, зумовлений зацікавленістю справою, настроєм, підготовленістю робочого місця, чітким планом дій. Якщо утягуваність відсутня, забезпечити належну якість праці і працездатність неможливо.

Стійка працездатність - це почуття впевненості у своїх силах і досягненні поставленої мети. Довгочасне збереження цього стану можливе за наявності в людини найвищох майстерності.

Утомлюваність - цілком закономірне зниження працездатності. Як би людина не працювала, якою б високою майстерністю не володіла, рано чи пізно вона втомлюється: знижується якість виконання окремих операцій, сповільнюється ритм праці, звужується обсяг уваги та пам’яті. Утомлюваність настає внаслідок як фізичної , так і розумової праці, переважно монотонної або не цікавої.

Продуктивність праці залежить від багатьох чинників, перед усім від умов праці. Для роботи продавця важливими є такі умови:

·        Суспільні - стосунки в колективі, з покупцями;

·        Організаційні - режим роботи, організація робочого місця;

·        Економічні - розмір заробітної плати та інші способи матеріального заохочення;

·        Технічні - рівень технічного забезпечення підприємства;

·        Санітарно-гігієнічні - освітлення, опалення тощо;

·        Естетичні - зовнішній вигляд та впорядкованість складських приміщень, торгового залу, тощо.

Знання психологічних закономірностей трудової діяльності людиниє важливим резервом підвищення ефективності праці.

Запитання для самоперевірки:

·        Що вивчає психологія праці?

·        Які стани властиві процесу праці? Схарактеризуйте кожний з них.

·        Які умови роботи продавця ви знаєте? Поясніть їх вплив на його діяльність.

Домашнє завдання:

·                   Запишіть конспект  лекції. Надішліть конспекти, будьте готовими до обговорення даної теми. 

 

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com

__________________________________________________________________

 

Група БПОБ - 13

Уроки, на яких вивчаються теми №9, №10 - відповідно до  розкладу 

- 08.10.2020 р.

 

Тема №9.  Спілкування як засіб комунікативного зв’язку

Опрацюйте матеріали міні-лекції, відповідно до плану випишіть тези.

План

1. Що таке спілкування.

2. Види й засоби спілкування.

І. Спілкування — основна форма людського буття. Його відсутність чи

недостатність може деформувати людську особистість. Спілкування є

основою практично всіх наших дій, служить життєво важливій меті

встановлення взаємозв´язків і співпраці. Здатність до спілкування завжди була однією з найважливіших людських якостей. До людей, які легко вступають у контакт і вміють привернути увагу до себе, ставляться із симпатією. Із замкнутими людьми намагаються обмежити контакти або взагалі уникати їх. Більшість людей вважає, що вони вміють спілкуватися. Але практика свідчить, що ефективно це робити вміють далеко не всі, у тому числі й керівники, менеджери. До 90% робочого часу управлінці повинні витрачати саме на спілкування. Адже звіти, проведення нарад, засідань, бесід, дискусій, переговорів — усе це різні форми ділового спілкування.

Опитування свідчать, що 73% американських, 60% англійських і 86%

японських менеджерів невміння ефективно спілкуватися вважають основною

перешкодою на шляху досягнення цілей, що стоять перед організацією.

Спілкування нагадує своєрідну піраміду, яка складається із чотирьох

граней. У його процесі можна пізнати інших людей, обмінятися з ними

інформацією, співпрацювати з ними і водночас пережити емоційний стан, що

виникає в результаті цього. Таким чином, спілкування — це процес установлення й розвитку контактів між людьми, що виникає як потреба у спільній діяльності та включає: - сприйняття, пізнання та розуміння партнерів по спілкуванню (перцептивна сторона спілкування); - обмін інформацією (комунікативна сторона спілкування); - вироблення єдиної стратегії взаємодії (інтерактивна сторона спілкування). У загальному вигляді спілкування є формою життєдіяльності людей і необхідною умовою їх об´єднання (людина — соціальна істота) та розвитку окремої особистості. Соціальний зміст спілкування полягає в тому, що воно інтегрує соціальний досвід і культуру, яка передається від покоління до покоління. Спілкування є також важливим фактором психологічного розвитку людини. За своїми формами і видами спілкування досить різноманітне. Але це є тема нашого наступного заняття. А сьогодні ми зосередимо увагу на етичному боці спілкування.

ІІ. За посиланням: https://naurok.com.ua/urok-verbalni-ta-neverbalni-zasobi-spilkuvannya-h-harakteristika-39433.html   відкрийте і перегляньте презентацію, особливу увагу приділіть   слайдам №10 - № 6. 

Начало формы

 

Конец формы

 

Запитання для самоперевірки:

 1. Що таке спілкування?  

 2.  Чи потрібно майбутнім продавцям  знати психологію спілкування.  Дайте визначення поняттю спілкування.

 3.Назвіть види спілкування.

 4. Назвіть складові невербальної комунікації.

 5. Що таке міжособистісне пространство?

 6. Розкрийте значення відомих вам жестів.

 7. Як наше тіло бере участь у нашій комунікації? 

Домашнє завдання на слайді №37. 

 

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com

 

 

Група БПОБ - 13

 

Тема №10.  Найпоширеніші способи впливу один на одного: переконання, навіювання, примушення

 

Опрацюйте матеріали міні-лекції:

Переконання - це логічна зміна поглядів або поведінки людини внаслідок надання їй певної системи доказів. Для того, щоб подолати сумніви та критичне ставлення, докази мають бути обґрунтованими. Якщо продавець упевнено, зі знанням справи розповідає про якості товару, демонструє його в дії або підкреслює практичність застосування, це не викликає в покупця сумнівів. Легко переконати може та людина, яка користується повагою, авторитетом у тієї людини, яку треба переконувати.

 Навіювання - це вплив без будь яких доказів, коли повідомлення сприймається на віру, некритично. Так буває, коли той, хто повідомляє, має високий авторитет, і його співрозмовник не припускає думки, що ця людина може помилятися чи говорити неправду, а також у тих випадках, коли повідомлення відповідає сподіванням людини, підтверджує її надії або, навпаки, побоювання. Наприклад, продавець своїми побажаннями «Носіть на здоров’я! «Побачите, всім сподобається!», «Нехай Вам смакує», - вселяє в людей упевненість, що вони придбали корисну річ.

Навіювання може виявлятися у формах психічного зараження або психічного наслідування. Для обох з них характерне запозичення чужої думки або манери поведінки. Однак, якщо пори психічному наслідуванні людина переймає манери чи спосіб поведінки усвідомлено  й цілеспрямовано, то при психічному зараженні це відбувається підсвідомо, стихійно. Наприклад, вибираючи хліб, заклопотаний чимось покупець механічно повторює дії людини, яка стояла попереду; у відділі тканин хтось із покупців також обов’язково повторить дії того,хто щойно розглядав певну тканину.

Примушення. Іноді люди всупереч своїм бажанням або переконанням змушені вдаватися до дій, які, якщо вони хочуть досягти певного результату у конкретному випадку , не можуть бути іншими.  Наприклад, покупець хоче придбати товар поза чергою, але, зіткнувшись з опором, змушений підкоритися встановленому порядку.   

 

Завдання: продовжить речення.

1. Переконання - це …..

2. Навіювання - це …..

3. Примушення - це …..

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий