Страницы

 

   Група БКП - 16

Матеріали до уроку №8, який відповідно до розкладу відбувся 07.10.2020

Тема №8  Принципи професійної поведінки

Завдання№1: За посиланням: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-profesijna-etika-ludini-179602.html, перегляньте презентацію.  Сформулюйте аргументовану відповідь на запитання: яким є призначення професійної етики, що вона вивчає?

Професіоналізм у роботі завжди відносив людину на небувалу висоту на рівні суспільства, в якому вона живе. Людина працює не тільки заради задоволення своїх матеріальних потреб. Робота, виконана з любов’ю дає людині радість, допомагає утвердити себе, знайти місце в житті. Справді можна щиро позаздрити людині, яка знайшла себе в улюбленій праці, обрала професію на все життя.

         Як досягти високих показників у роботі? Як набути навичок професійної поведінки? Творчість, креативність, кмітливість у професійній діяльності - це дуже важливо, але для досягнення найвищого рівня професійної

майстерності необхідно засвоїти принципи професійної поведінки.   

Професійна поведінка складається з окремих елементів — принципів:

         Совість – моральне усвідомлення людиною своїх дій. Совість являється фактором, який застерігає людину від поганих вчинків і сприяє до моральної діяльності. Совість тісно пов’язана з такою моральною категорією, як обов’язок.

Обов’язок – це усвідомлення добросовісного виконання своїх службових і громадських обов’язків, це моральний обов’язок індивіда перед суспільством, колективом, сім’єю, друзями. Завдяки совісті при порушенні обов’язку людина несе відповідальність перед іншими людьми і перед собою.

Честь зобов’язує людину добросовісно виконувати свої службові, громадські, професійні обов’язки, бути правдивою, вимогливою до себе і інших.

Гідність виражається у самоповазі, усвідомленні значимості своєї особистості. Гідність не дозволяє людині принижуватися, лестити, догоджати заради своєї вигоди, терпіти образи зі сторони інших.

Благородство – це здатність людини жертвувати своїми інтересами задля інтересів інших, робити благородні вчинки. Благородство полягає в таємній самопожертві і допомозі, які не вимагають озвучуванню і вдячності.

  Ввічливість – це вираження поваги по відношенню до інших людей, їх гідності. Суть ввічливості – доброзичливість. Ввічливість може виявлятися по-різному. Існує декілька відтінків ввічливості: коректність, чемність, люб’язність, делікатність, пунктуальність.

 Коректність – дещо підкреслена, офіційна, суха ввічливість, вміння тримати себе в рамках пристойності в будь-яких ситуаціях, в тому числі конфліктних. Проявляти коректність – значить зберігати гідність свою і свого партнера по спілкуванню.

Чемність – ввічливість з пошаною, яка проявляється зазвичай до старших. Повага до батьків входить до будь-якого уставу писаного і не писаного. Зберігаються традиції і звичай поважати старших, любити батьків, поважати жінку.

Люб’язність – ввічливість, в якій явно проявляється прагнення бути приємним і корисним іншій людині. Делікатність – це ввічливість, що проявляється з особливою м’якістю, тонкістю, проникливістю у відносинах людей, з якими відбувається спілкування.

Одним з елементів ввічливого спілкування є тактовність.  Відчуття такту – це перш за все відчуття міри, відчуття межі в спілкуванні, перейшовши які можна образити людину чи поставити її в незручне положення. Тактовна людина не зробить зауваження будь-кому в присутності інших людей і не принизить людську гідність іншого. Тактовна поведінка передбачає і вміння задавати питання.

 Пунктуальність – це моральна норма. Порушення її в суспільному житті, діловій сфері призводить до невиконання угод, завдань і т. д. В діловому світі вважають, що не можна покластися на людину, яка спізнюється. Потрібно вміти цінувати свій час, не кидати слова на вітер. «Точність – ввічливість королів і обов’язок всіх добрих людей », – говорив французький король Людовік ХVІІІ.

Скромність являється проявом високої етичної культури. Вона означає стриманість в оцінках, не хизування своїми вчинками, службовим становищем, повага смаків і прихильностей інших людей. Скромна людина ніколи не вважає себе видатною особистістю, розумнішою інших, не вимагає ніяких привілеїв для себе. Ввічлива людина прагне першою надати люб’язність позбавити іншу людину неприємностей і незручностей. Вона поступиться місцем в транспорті інваліду чи старій людин

         Завдання№2: Запам'ятайте сутність кожного з названих принципів професійної поведінки.

 

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com

 

  Група БКП - 16

Матеріали до уроків №9, №10 які відповідно до розкладу відбудуться 08.10.2020

Тема № 9  Колектив підприємства громадського харчування. Формування сприятливого психологічного клімату в колективі

         Колектив громадського харчування - це сукупність людей, які виконують певні професійні функції та об'єднані спільною метою діяльності.

         Успішна діяльність підприємства громадського харчування великою мірою залежить від колективу, його працівників.

Колектив  кожного підприємства громадського харчування , як і будь який колектив має свою структуру і організацію.

          З психологічного погляду колектив - це органічне поєднання формальних та неформальних, офіційних та неофіційних міжособистісних стосунків. Працівників, пов’язаних між собою тільки формальними офіційними стосунками, називають трудовою групою. У процесі трудової діяльності в кожного члена колективу поступово формується певна думка про індивідуально - психологічні якості інших працівників, їхні здібності, темперамент, характер, звички, мрії тощо, яка визначає його ставлення до кожного з них і групи загалом. Так само і група оцінює особистість кожного працівника. Отже, кожний член колективу має не тільки формальні(посада, звання, освіта, стаж), а й неофіційні характеристики Сукупність цих характеристик визначає престиж працівника.

У кожному формальному колективі є групи людей, пов’язаних дружніми стосунками, спільністю поглядів, взаємними симпатіями тощо. Їх називають первинною групою. Такі групи мають своїх лідерів, які об’єднують людей навколо спільних переконань, позицій, поведінки. Лідер утримує роль ватажка, допоки має авторитет у групі, яка його підтримує. Такому лідеру не складно схилити групу до певної поведінки. Проте якщо такому ватажкові дати повноваження керівника, це може призвести до зникнення до нього довіри і взаєморозуміння.

         Колективи, в яких формальні й неформальні структури збігаються, здебільшого дружні, згуртовані, мають позитивний психологічний клімат і високу дисципліну. Від характеру стосунків між працівниками залежіть настрій кожного з них і успіх діяльності підприємства. Перевага неформальних стосунків - це формування зовсім іншої, додаткової системи взаємних  зобов’язань, правил поведінки, порушення яких буде не стільки порушенням службових обов’язків скільки виявом непорядності. Однак у неформальних стосунків є й певні недоліки. Перевага формальних стосунків - нейтральність, відсутність особистої зацікавленості, емоційного забарвлення. Однак емоційна нейтральність зовсім не заперечує  неформальних стосунків; вона означає, що особисті симпатії (а також, що важливіше, антипатії) не повинні виявлятись у спілкуванні ні з колегами, ні з підлеглими і за жодних умов не шкодити справі. Слід пам’ятати, що стосунки в колективі  - не лише запорука успішної професійної діяльності, а й чинник, що впливає на стан здоров’я.  

Завдання№1: за посиланням:  https://thepresentation.ru/filosofiya/psiholog%D1%96ya-trudovogo-kolektivu

Опрацюйте презентацію - лекцію на тему: «Психологія трудового колективу». На  запитання сформулюйте відповіді  і  запишіть їх у зошити:

ЗАПИТАННЯ:

1. Назвіть організаційні особливості структури трудового колективу.

2. Що об’єднує людей у неформальні групи?

3. Назвіть складові соціально-психологічного клімату.

4. Назвіть найважливіші ознаки позитивного соціально-психологічного клімату.

5. Назвіть стадії розвитку колективу.

6. Яким є лозунг сучасного менеджера?

7. Що означає слово «синергія»?

8. Для чого призначається менеджер за П. Друкером, теоретиком менеджменту?

 

 

 

 

Запам'ятайте !!!  

Кілька порад людині, яка прийшла до нового колективу

*    Не поспішайте робити висновкм, зауваження, висловлювати свою думку, особливо негативну;

*    Будьте тактовними, завбачливими, доброзичливими до всіх, хто працює разом з вами;

*    Не намагайтеся скоротити дистанцію у спілкуванні, але спрямуйте свої зусилля на засвоєння правил поведінки в цьому колективі;

*    Не нервуйте через те, що не зразу «вписалися» в колектив, намагайтеся зрозуміти поведінку людей, які вас оточують і свою особисту;

*    Намагайтеся йти від ділових контактів до неформальних і не зіпсувати їх, якщо неформальні відносини відразу встановити не вдається. Ваша доброзичливість, посмішка, добре слово, професіоналізм неодмінно допоможуть посісти гідне місцев новому колективі й уникнути непотрібних конфліктів.

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com

 

  Група БКП - 16

Тема №10  Психологія симпатій і антипатій

 

*    Дайте відповіді  на запитання:

- Чи до всіх людей ми відносимося однаково?  

 

          Майже завжди, коли люди вперше входять в контакт з іншою людиною, відбуваються  почуття симпатії або неприязні.

 

Тема  нашого уроку: «Психологія симпатій і антипатій»

 

 - Що спільного у цих слів?  

-  грецький корень   («патій») - почуття, досвід, префікс "сім" - зв'язок, взаємодія, префікс "анти" - проти, опозиція.

Ви  може сформулювати визначення слів "симпатія"  антипатія.   Запишіть їх в зошиті.   Так, дійсно, особисті стосунки людей засновані на різноманітних почуттях, які вони відчувають  один до одного.   

 

- Від чого залежить поява симпатії чи антипатії? Спробуємо розібратися.   

Проаналізуємо ситуації:

 

Ситуація 1: Один учень неохайний, брудний. Другий охайний, акуратний.   Який учень вам подобається? Чому? Антипатія? Чому?

 Висновок: Зовнішній вигляд і фізична привабливість впливають на   наші почуття. 

 

Ситуація 2: Мені дуже подобається малювати, і мені  так само?

-  Який одяг вам подобається?

- Я люблю спортивний стиль.

 - І мені також подобається спортивний стиль.

  - Знаєте, я, коли потрапляють в компанію, я радий брати участь у всіх розмовах, іграх.

  - і я не розумію тих людей, які приходять тільки сидіти і слухати. Це не цікаво!

 Висновок:  Як ви думаєте, ці хлопці мають почуття симпатії  чи антипатії?   Чому?

 Висновок: На появу почуття симпатії впливає схожість інтересів.

 

Домашнє завдання:  

·        Дайте відповідь на запитання, що у вас викликає симпатію, а що - антипатію?

·        Використовуючи  додаткові джерела, підготуйте  повідомлення на теми «Психологія симпатій», « Психологія антипатій».

 

 

 

 

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий