Страницы

Робочі матеріали для учнів


Матеріали до уроку зарубіжної літератури з теми:Данте Аліг’єрі «Божественна комедія» (Пекло І, У).
Концепція світу й людини



Епіграф
Куди прямуєш, людська душа?
Данте

«Предмет поеми - людина, яка силою своєї волі, за заслугу або через непослух, зазнає справедливої винагороди або покарання».
Словникова робота
Гріх   порушення релігійно-моральних догм, настанов;
— поганий, непорядний вчинок, недолік, помилка, недогляд, дещо недозволене.
Перворо́дний гріх (лат. peccatum originale) —   позначення першого гріха, який здійснили Адам і Єва, а також наслідків цього гріха, присутнього в кожній людині.
Гріх тяжкий стається за умови дії трьох моментів: якщо є свідомий і добровольний переступ Божих Заповідей.
Свідомий гріх:   людина свідома того, що чинить зле.
Смертні, важкі гріхи стають абсолютною перешкодою на шляху людини до Бога, вони не дозволяють людині приймати Господню  благодать.
___________________________________
Завдання: Працюємо з цитатою. Які слова пропущені? 
«Поверь – когда в нас подлых мыслей нет,
Нам ничего не следует бояться.
…….– вот где источник бед,
Оно и сбросит в пропасть, может статься».
_______________________________________________________________
Сьогодні на уроці :
 я замислився …
 я зрозумів …
мені сподобалось …
 я навчився…
я відчув… 



Картка №1
 Доберіть  синоніми до слова «Божественна» в назві поеми Аліг’єрі?   А яку назву поеми можете запропонувати Ви? Чому?  ( Можна користуватися телефоном).


Картка №2
Поясніть зв’язок поданих слів із Данте. Хто це або що це?  
- Беатріче, Флоренція, Італія, терцина, комедія, Боккаччо, число «3», Вергілій, «Нове життя».





Завдання: прокоментуйте вислів Данте:  


 «Найжаркіші куточки в пеклі залишені для тих, хто в часи найбільших моральних зламів зберігав нейтралітет».

Дантівське пекло   – це конусоподібний отвір в земній поверхні, розташований у Північній півкулі, що утворився внаслідок падіння Люцифера-ангела, вигнаного з Раю.    Пекло складається з 9 кіл, в котрих вічно страждають душі грішників. Чим тяжчий гріх, тим страшніша кара, тим ближче знаходиться душа до Люцифера.  Це всеосяжна картина людських вад і пороків.У пеклі ніколи не сходить сонце. Усюди панує довічний морок. Грішники не просто терплять страшні муки, вони не мають надії на будь-які зміни. Знехтувавши закони добра, вони відмовили собі у   можливості прощення. 

 «Крізь мене йдуть до міста мук найтяжчих,
 Крізь мене йдуть до мучень і заков,
 Крізь мене йдуть між поколінь пропащих.
Суд правий вів творця моїх будов:
 Звели мене Могуття, що все родить,
 Найвища Мудрість і Першолюбов.
Лиш після мене світ став брами зводить.
 Ніщо не вічне, я ж на всі віки.
 Лишайте сподівання всі, хто входить».

Із чорних літер напис я такий
Побачив на вершку хмурної брами
Й сказав: «Учителю, о жах який!»
І він, немов господар над думками:
«Лишатись легкодухість має тут,
І має вмерти дрож перед страхами.
Як обіцяв я, ми прийшли в той кут,
Де скорбні тіні можеш ти уздріти,
Що розуму збулись блаженних пут».

 Він руку дав мені, і я зогрітий
 Був усміхом спокійного лиця, -
 Й повів у глиб, у таїну повитий.
 Такі зітхання й лемент без кінця
 Почулись у беззорянім склепінні,
 Що струмом сліз облився раптом я.
 Усі наріччя, мови старовинні,
 Репетувань і ремствувань слова
 У плесках рук, у вигуках, хрипінні, -
 Зливались в гамір, що завжди трива
 У цьому місці, крутячись всечасно,
 Немов пісок, що вихор порива.

 Мені тоді зробилося так жасно,
 Що мовив: «Волю ти мою вволи,
 Скажи, хто мучиться отак злощасно?»
 І він: «На животіння це прийшли
 Ті, що зірок, мізерні, не хапали,
 Жили собі без гани, без хвали.
 А поряд - ангели, що з висі впали
 Ті, недостойні, і не вороги,
 Й не слуги Божі, лиш за себе дбали,
 Щоб вигляд не темнився дорогий,
 їх з неба гнано, пекло ж браму стисло,
 Щоб гріх не вихваляв свої борги».

 І я: «Учителю, що там нависло
 Й над нами закрутило круговерть?»
 Він одповів: «Про це скажу я стисло:
 Вони вже не надіються на смерть
 І так ненавидять роки пропалі,
 Що чорні заздрощі їх повнять вщерть.
Ніхто за них не згадує в печалі,
 І Ласка, й Суд їх зневажають так,
 Що й ти не говори, поглянь і - далі!»




Комментариев нет:

Отправить комментарий