Страницы

 Доброго дня дорогі учні груп АК-34, АК-35.

Даю матеріали до уроку з культури добросусідства №32, який  відповідно до розкладу відбудеться у групах:

 АК-34 - 18.04.2022 р., 

АК-35 - 18. 04. 2022 р.,   




Тема: Здоров'язберігаючі заходи під час відпочинку на природі

З природою живи у дружбі,

то буде вона тобі на службі.




Коли ти входиш в ліс духмяний, прохолодний,

Серед сонячних плям величної сосни

Зустрінеш завжди ти так радісно жадане

                                                                                          

                                                                                        Ніжне дихання трав і аромат весни.

                                                                                       Твоя нога пройде по росяних стежинах

                                                                                        І шелестить трава краплинами роси,

                                                                                       І сумні віти крон замріяних ялинок

                                                                                      Сплетуться з листям вільх та молодих беріз.


      Ми знову будемо говорити про природу, про нас із вами, адже ми є найціннішою, найпрекраснішою частинкою нашої матінки-природи. Людина – це прикраса природи, і в людини має бути все прекрасним.

    Справжня прикраса людини – це привітність, тактовність, вихованість, доброзичливість, ці якості притаманні кожній людині, і вам також, але обов’язково потрібно працювати над собою, розвивати внутрішню і зовнішню красу.

     Давайте поміркуємо: 

   - Як природа впливає на людину?

   - Як людина впливає на природу?

   - Мабуть, не знайдеться в світі такої людини, яка б не любила природу. Одні милуються барвами осіннього лісу, весняного саду, а решта в захваті від простору степу. Чи помічали ви неповторність і красу  природи?

   - Пригадаймо, які чудові слова ви говорили, дивлячись на небо, які бажання висловлювали йому. Як ви підійшовши до дерев, кущиків, травинок,  квіточок, уявляли їх живими, спілкувалися з ними, хотіли знати їхні потаємні бажання… Які почуття наповнювали ваше серце після спілкування з природою?

   - Як кожен із нас може зберегти красу світу, що нас оточує?

   - Які враження у вас залишилися після попереднього уроку?

    

Дивосвіт, дивосвіт…

Хто придумав оцей світ?

Землю гарну отаку

У зеленому вінку?

Всі ці квіти, і ліси,

І пташині голоси?

Ліс, і ріска, і поля –

Це ж усе моя земля!

  - Вдумайтесь у зміст слова дивосвіт. Який зміст в це слово вкладує автор вірша?  

      - Наведіть приклади різноманітності світів земної кулі.

     ·         гори;

·         ящірка;

·         океан

·         кульбаба;

·         ромашка;

·         метелик;

·         равлик;

·       сніжинка

·         овочі;

·         троянда;

·        луг;

·         дощ

·         іній.

Всі світи існують у тісному взаємозв’язку, є прикрасою нашої планети.

- 

  - Що для світу важливіше – краса чи гармонія? 

    - Поява на Землі людини спричинила великі зміни у тваринному і рослинному світі. Багато тварин, навіть такі великі, як мамонти, виявилися цілком беззахисними перед першими мисливцями, що мали у своєму арсеналі таку грізну зброю як вогонь.  

    - Вогнище, розпалене людьми, лишає на землі опік, що довго не загоюється. Як ви думаєте, що ще залишає рани на землі? Бездушне ставлення людини до природи – Це дуже глибока рана, і необхідно докласти багато зусиль, щоб вона загоїлася. Для того, щоб природа не зазнавала шкоди, нам потрібно любити її, адже любити природу – це означає вивчати її, спостерігати і знати, доглядати за нею, і не завдавати їй шкоди.

     Пам’ятайте: «З природою живи у дружбі, то буде вона тобі в службі».

   - Хочу зачитати вам слова Б.Спінози: «Природа не мовчить. Проста квіточка з мого саду підказала мені істину. «Осягни людино, - сказала вона мені, - моє народження і моє зростання – і ти збагнеш таємницю життя».

   - А й справді, хіба ж не мистецтво і природа пробуджують у людей вміння відчувати гармонію і красу, формують глибину почуттів, навчають радіти, захоплюватися, співпереживати, породжують добро в людських  душах?

     Саме життя стверджує, що люди, які навчені з дитинства розуміти мову природи і по-справжньому її оцінювати, вміють створювати гармонію, красу і добро в будь-якій своїй діяльності, в різних життєвих ситуаціях. Отож вчіться розуміти мову природи, любіть її, примножуйте її багатства, адже майбутнє нашої природи – у ваших руках.

Природа просить порятунку

Зеленим шепотом лісів,

Надіючись на кращу долю,

Вона благає: - Поможіть!

Від споживацького безглуздя

Довкілля треба берегти –

То ж маємо навчитись жити

Лиш за законами краси.

Висновок:           Краса наших лісів, чистота водоймищ, і взагалі благополуччя природи залежить від кожного з нас. Нехай кожен із вас подумає який внесок він може зробити в справу охорони навколишнього середовища.



Комментариев нет:

Отправить комментарий