Страницы


 Доброго дня дорогі учні груп АК-34, АК-35.

Даю матеріали до уроку з культури добросусідства № 33, який відповідно до розкладу відбувся у групах:

АК-34 - 19. 04. 2022 р.

АК-35 - 18. 04. 2022 р.


Тема: Культурне різноманіття  нашого краю  

    -   В одному селі жила сім'я із 100 чоловік. У ній панувала особлива атмосфера миру, злагоди і взаєморозуміння. Ніколи тут ні сварилися, ні лаялися. Цей слух дійшов до правителя країни. Вирішив він перевірити, чи так це насправді. Приїхав владика в село, знайшов голову сім'ї і запитав про те, як йому вдається зберігати гармонію між близькими людьми. Старий узяв аркуш паперу, довго на нього писав, а потім вручив його правителю. На папері було накреслено 3 слова: "Любов", "Терпіння" і "Прощення". «І це все?» - Здивувався правитель. На що старий відповів: «Так! Це основа не тільки хорошої сім'ї, а й світу в цілому ... »

Отже, давайте подумаємо разом:

1. Який основний зміст притчи.

2. Чому вона вчить?

3. Що, на Ваш погляд, втрачає суспільство сьогодні?








ЗАВДАННЯ. Розгляньте малюнок. Чим відрізняються люди різних культур? Представників яких народів, зображених на малюнку, ти знаєш?

Висновок: Кожна нація, кожен народ, навіть кожна соціальна група мають свої звичаї, що формувалися протягом багатьох століть. Звичаї народу – це ті прикмети, за якими розрізняється народ не тільки в сучасному, а й в історичному минулому.

 Більшість країн не є культурно однорідними, і там проживають представники різних національностей, які мають свою культуру, релігію, звичаї й традиції. Наприклад, Норвегія – її суспільство складається з багатьох різних народностей. Норвезька культура піддається різним зовнішнім впливам: тут полюбляють як норвезькі рибні страви, так і спагеті, так і кебаб. Норвезьке суспільство розвивається тому, що всі його члени залучені до спільної громадської активності.

Давайте з'ясуємо, як Ви розумієте поняття культура?

 КУЛЬТУРА – історично визначений рівень розвитку суспільства, творчих сил і здібностей людини, виражений в типах і формах організації життя та діяльності людей, а також в створюваних ними матеріальних і духовних цінностях.

В контексті міжнародного менеджменту визначимо поняття «культури» як сукупність цінностей, вірувань, моделей поведінки, звичаїв і установок, які відрізняють одне суспільство від іншого.

 Серед перших законодавчих актів, прийнятих після проголошення незалежності України, були Декларація прав національностей України (1991 р.), Закон України “Про національні меншини в Україні” (1992 р.)

   Пригадайте   та дайте відповідь на запитання: Як захищає законодавство Націонáльні менш́ини в Україні?

 Декларація прав національностей України (1991 р.),

  Закон України “Про національні меншини в Україні” (1992р.) 

 Кожен народ – це своєрідний образ, що створений тільки йому притаманними фарбами. Лише зберігаючи національну самобутність і неповторність, можна зробити гідний внесок у загальну скарбницю світової культури. У цьому розумінні етнографічні особливості народу України є важливою складовою цієї скарбниці.

  Стереотип – це дуже зручно. Не треба думати своєю головою, не треба міркувати, не треба вибудовувати власну концепцію світу. Треба тільки лише використовувати готове думку і викинути з голови всі сумніви! Тільки от біда в тому, що стереотипи сильно далекі від реальної, справжнього життя.

 До складових  елементів культури належать: 

- Цінності та установки

- Соціальна структура суспільства

- Мова

- Способи комунікації

- Релігія

Спробуйте за такими параметрами   порівняти та проаналізувати культурне різноманіття нашого краю, порівнюючи  етнічні нації, які проживажають в нашому регіоні.

 Висновок: Людина, яка живе у світі добра, взаєморозуміння, тер­пимості з людьми інакших релігій, націй, культур, почувається особистістю, яка може розкрити всі свої найкращі риси, бути ко­рисною своєму народу, оточенню. Людина, яка живе в толерантному світі, по-справж­ньому щаслива і дарує це щастя, любов лю­дям довкола.

Прослухайте циганські пісні:

 У циганській пісні відображена душа народу, прагнення до щастя, до вічного шляху (реального чи духовному), до свободи, до об'єднання, а також наша пам'ять, згадується одне з найстрашніших подій нашої історії, Калі Траш - масове вбивство фашистами циган. 

ЗАВДАННЯ: Створити сінквей, діамант на тему: САМОБУТНІСТЬ.

Сінквей – це вірш, що складається з п’яти рядків.

1.                     Перший рядок – тема (іменник).

2.                     Другий – опис теми (два прикметники).

3.                     Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.

4.                     Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.

5.                     Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

Діамант – це вірш, що складається із семи рядків.

1.Перший рядок – тема (іменник).

2.                     Другий – визначення  (два прикметника).

3.                     Третій –  дія, пов’язану з темою ( три дієприкметника)

4.                     Четвертий рядок – асоціація (4 іменника)

5.                     П,ятий  рядок -  дія ( три дієприкметника)

6.                     Шостий  рядок – визначення( два прикметник)

7.                     Сьомий рядок – тема ( іменник, протилежний за змістом першому рядку)


  


 У сучасному світі відбувається економічне, культурне і на­віть політичне зближення (інтеграція) націй (ЄС — Європейський Союз).

 Україна має великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, і спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу в цілому. Кожен повинен пам’ятати, що настав час, коли все залежить від спільної взаємодії та співпраці громадян держави Україна – дорослих і молоді. Майбутнє залежить від кожного з нас!

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com
До побачення. 

 

 

 

 

 



Комментариев нет:

Отправить комментарий