Страницы

  Доброго дня учні груп АКП-26!

Сьогодні, 28.10.2021 р., відповідно до розкладу, даю матеріали до уроку №10.

Тема:  Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німечині. Ернест Теодор Амадей Гофман (1776-1822). 

    


    Ми продовжуємо подорож у просторі і часі, і наступні наші заняття присвячені добі романтизму та її взаємодії з реалізмом у літературі ХІХ століття.

Романтизм у мистецтві виявив себе в найрізноманітнішіх формах та образах - від гордого самотнього бунтівника до їдкої сатиричної карикатури на людину, чи явище, від героя цлком реалістичного до фантастичної істоти.

    Зрозуміти цю супкркчливу епоху та романтизм як мистецьке явище , риси якого знаходимо  і в сучасній літературі, допоможе знайомство з кращими романтично-реалістичними творами.

    Теорію романтизму започаткували діячи німецької культури Новаліс (1772-1801), Фрідріх Шлегель (1772-1829)  та Август Шлегель (1767-1845). Романтизм у Німеччині склався раніше за інші країни й розвивася практично без впливу літератур інших країн - навпаки, сам значно вплинув на них. Німецькі романтики сприймали лозунги французьких революціонерів не як політичні, а як загальнолюдські та філософські. 

Уважно роздивіться таблички:

Романтизм у Німеччині пройшов 3 етапи 



  






Хронологічні межі кожного з етапів 



    І етап: складалася естетична основа німецького романтизму в колі молодих талантів.  Вони створили образ власного романтичного героя. Він обов'язково наділений творчим талантом: поет, музикант, художник, який силою свого таланту перетворюавв світ, що лише віддалено нагадував реальність. 
    ІІ етап:  Романтики цієї течії не тільки збирали народну поезію й черпали з неї мотиви, образи, барви. Їх зачаровувала "природність" і "органічність" народної поезії, простота й безпосередність поетичного вислову, його емоційна наснаженість і мелодійність. 
У творах романтиків вперше з'являється  поняття "національного" як властивого лише німецькому народові, як глибинно самобутнього в етнічному значенні. 
    ІІІ етап: Однією з найпопулярніших течій пізнього романтизму  стала гротескна течія. яку за іменем її найвидатніщого й найхарактернішого представника, Ернеста  Гофмана, можна також назвати гофманівською. 

Записати у зошитах.

 Словникова робота

Гротеск — тип художньої образності, який ґрунтується на химерному поєднанні фантастичного і реального, прекрасного і потворного, трагічного і комічного, життєподібного і карикатурного. Гротеск — найвищий ступінь комічного. Особливо яскраво виявляються сатиричні форми гротеску.

За допомогою гротеску митець створює специфічний «гротескний» світ, аномальний і дивний світ, в якому реальне та нереальне несподівано постають в органічній єдності.



«Гофман був чарівником, який завиграшки перетворював людей на звірів, а останніх навіть на радників пруського королівського двору...» 

Генріх Гайне


«Диригент, композитор, карикатурист, декоратор, судовий радник, музичний критик, п'яничка, великий ворог вульгарності, він довів, що магія неймовірного живе поруч з нами...»

 Вєніамін Кавєрін

«Глибина психологічної обсервації Гофмана межує з ясновидінням...»

 Іван Франко

Прослухайте відомості життєвого та творчого шляху Е.Т.А. Гофмана:           



 Домашнє завдання. Опрацювати матеріал лекції. Запам'тати інформаці. В зошити виписати тези. Читати "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер".

 Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com

 До побачення. Не хворійте. Бережіть себе. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий