Страницы

 Доброго дня учні групи АК-25! 

    Сподіваюсь, на настуаному тижні, матимемо приємну можливість живого спілкування. А поки що, працюємо дистанційно. Отже, даю матеріали до уроку №8, який відповідно до розкладу має відбутися сьогодні, 20.10.2021 р.  

    Тема: Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії "Гамлет". Провідні мотиви твору

 Як ви здогадалися, сьогоднішнє наше спілкування буде присвячене англійській літературі  Ренесансу. Детальніше обговоримо творчість Вільяма Шекспіра, зокрема його трагедію «Гамлет».

Тобі дана можливість впасти до рівня

тварини, але також і можливість

піднестися до рівня істоти богоподібної –

лише завдяки особистій внутрішній волі.

 Джова́нні Пі́ко де́лла Міра́ндола (  1463   —   1494) —італійський мислитель та філософ епохи Відродження,

 -         Як ви розумієте цей вислів?

-         Чи погоджуєтесь ви з ним?

           Висновок :   Розуміти, що лише від тебе залежить твоє майбутнє, –      це велика відповідальність. І докоряти за те, що життя складається не так, як   хотілось би, можна лише собі. Замисліться, яка глибока думка. Такими були  сміливці, титани епохи Відродження  –   нової доби у розвитку людства.

 - Давайте  згадаємо, про що йшлося на  попередньому уроці? Складіть кластер:


«Европейське Відродження»

 

 Завдання: (Запишіть всі ваші слова, словосполучення, пропозиції, що відтворюють ідеї, факти, образи, які відповідають названій темі. У вас вийде структура, яка відобразить  ваші міркування і  яка визначить інформаційне поле означеної проблеми).

Роботу виконайте у зошитах.

 Сьогодні на уроці більш докладніше ми ознайомимося із епохою англійського Відродження або  Ренесансу .

         Англійське Відродження - короткий, проте могутній злет творчих сил. Це вершина й одночасно трагічний фінал доби європейського Ренесансу, який проголошував людину вільною й повноправною, а залишив її з гірким усвідомленням неможливості втілити в життя гуманістичну мрію про щастя та благоденство на землі.

В Англії епоха Відродження настала майже на два століття пізніше , ніж в Італії, кінець ХУІ - початок ХУІІ століть.


РЕНЕСАНС в АНГЛІЇ:

   

                                 

  «Єлизаветинська доба»  

                    

«Шекспірівська доба»  

«Тюдорівська доба»

  



Мистецтво англійської поезії та драматургії епохи Відродження сягнуло висот за часів королеви  Єлизавети  І з династії Тюдорів, яку вважають матір’ю англійської нації.  

         Літераторів, які прикрасили своєю творчістю цей довгий вік, називали  елизаветинцями.

 Після смерті королеви трон перейшов до іншої династії - Стюартів. Підтримувана  Стюартами ідеологія перешкоджала вільному розвитку мистецтва, що означало кінець англійського Ренесансу.

 


 Вільям Шекспір(1564-1616)

  Вільям Шекспір приголомшив своєю творчістю всю Європу. Його твори, написані майже чотири століття тому, вважаються вершиною художньої культури доби Відродження та дотепер хвилюють читачів і глядачів глибиною почуттів і багатством думки.

Найкращі театри світу вважають для себе за велику честь ставити шекспірівські п’єси, а найвидатніші актори - грати в них.

 Твори Шекспіра перевидають, перекладають, ілюструють, екранізують, на них пишуть музику. Про видатного англійського поета і драматурга пишуть книги, знімають фільми, йому ставлять пам’ятники.

   Словникова робота 

 Трагедія -    жанр художнього твору, призначений для постановки на сцені,  який ґрунтується на гострому, непримиренному конфлікті героїв,  що приводить до катастрофічних наслідків.

 


 





Статуи Гамлета і Офелії в Гельсінгьорі

      Огляд ілюстрацій до трагедії «Гамлет»:











 Педро Америку. Видіння Гамлета. 1893 р.








Джон Вотерхаус. Офелія.1889








Бенджамін Вест. Офелія і Лаерт. 1792

 


Трагедія «Гамлет» - номер 49

у Рейтингу 100 найкращих книжок усіх часів

за версією журналу «Ньюсвік».

 

      Історія створення трагедії «Гамлет» 

(Робота із підручником Н.М. Кадоб’янська, Л.М. Удовиченко «Зарубіжна література» Рівень стандарту.  Харків. ТОВ «СИЦИЯ» 2018. С. 45 - 47. На моєму блозі,  у розділі «Підручники, аудіокниги», ви знайдете вказаний підручник. )

     Завдання: У зошитах запишіть     тези:

-         Зображення  безмежності людського духу, що прагне знайти правду, сенс буття та справедливість у суперечливому й жахливому світі;

-         показано розчарування, крах ілюзій щодо величі людини;

-         вияв  розпачу,  озлоблення;

-          Страждання героя від усвідомлення невідповідності уявлень про те, яким повинне бути життя та яке воно є насправді, поява  сумнівів в доцільності такого існування взагалі;

-          Виникає запитання: «Бути чи не бути?..» Для Гамлета це — жити чи не жити. Проте так жити, як у Датському королівстві, він не може, бо для героя це — не життя, а духовна смерть;

-         Особиста  відповідальність за свій час і світ, у якому він живе, прагнучи знайти вищий сенс;

-         У численних монологах Гамлета звучить не тільки особисте горе, а й стурбованість за долю людей, держави, усього світу. Він бачить злидні, насильство, несправедливість, що панують скрізь. І, обурений засиллям зла, розуміє, що «направити» «хворий» світ, який «розладнався», не під силу одній людині, навіть сильній та рішучій.

 


   Монолог Гамлета «Бути чи не бути» у виконанні І. Смоктуновського


Монолог Гамлета
 «Бути чи не бути»  українською мовою. 

 Метод «Прес».

 - Висловіть письмово ваші думки з приводу фрази одного з персонажів комедії Шекспіра: «Увесь світ – театр,  А всі люди – актори ...».

Алгоритм висловлення:

1) позиція (почніть зі слів «Я вважаю, що ...»);

2) обгрунтування (починаючи зі слів «Тому, що ...»);

3) приклад (продовжте словом «Наприклад, ...»);

4) висновки (завершіть Ваше висловлювання «Отже, ...»).

 

  Систематизація та узагальнення. Вправа «Микрофон»

«Продовжте речення»

Сьогодні на уроці я:

Дізнався про…

Замислився над…

Зробив висновки…


  Домашнє завдання. 

Прочитати трагедію В. Шекспіра «Гамлет».  Образ Гамлета. (с.47-48).

 Монолог Гамлета «Бути чи не бути» вивчити напам’ять. 

 До побачення. Не хворійте. Бережіть себе.  Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий