Група АКП - 46
Матеріали до уроку№7, №8, які відповідно до розкладу відбудуться 01.04.2021 р.
Тема :
Поведінка керівника в колективі
Завдання№1: За посиланням: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-profesijna-etika-ludini-179602.html, перегляньте презентацію. Сформулюйте аргументовану відповідь на
запитання: яким є призначення професійної етики, що вона вивчає?
Професіоналізм у роботі
завжди відносив людину на небувалу висоту на рівні суспільства, в якому вона
живе. Людина працює не тільки заради задоволення своїх матеріальних потреб.
Робота, виконана з любов’ю дає людині радість, допомагає утвердити себе, знайти
місце в житті. Справді можна щиро позаздрити людині, яка знайшла себе в
улюбленій праці, обрала професію на все життя.
Як досягти високих показників у роботі?
Як набути навичок професійної поведінки? Творчість, креативність, кмітливість у професійній діяльності - це дуже важливо, але для досягнення найвищого рівня професійної майстерності необхідно засвоїти принципи професійної поведінки.Професійна поведінка складається з окремих
елементів — принципів:
Совість
– моральне усвідомлення людиною своїх дій. Совість являється фактором, який
застерігає людину від поганих вчинків і сприяє до моральної діяльності. Совість
тісно пов’язана з такою моральною категорією, як обов’язок.
Обов’язок – це усвідомлення добросовісного виконання
своїх службових і громадських обов’язків, це моральний обов’язок індивіда перед
суспільством, колективом, сім’єю, друзями. Завдяки совісті при порушенні
обов’язку людина несе відповідальність перед іншими людьми і перед собою.
Честь зобов’язує людину добросовісно виконувати свої
службові, громадські, професійні обов’язки, бути правдивою, вимогливою до себе
і інших.
Гідність виражається у самоповазі, усвідомленні
значимості своєї особистості. Гідність не дозволяє людині принижуватися,
лестити, догоджати заради своєї вигоди, терпіти образи зі сторони інших.
Благородство – це здатність людини жертвувати своїми
інтересами задля інтересів інших, робити благородні вчинки. Благородство
полягає в таємній самопожертві і допомозі, які не вимагають озвучуванню і
вдячності.
Ввічливість – це вираження поваги по
відношенню до інших людей, їх гідності. Суть ввічливості – доброзичливість.
Ввічливість може виявлятися по-різному. Існує декілька відтінків ввічливості:
коректність, чемність, люб’язність, делікатність, пунктуальність.
Коректність –
дещо підкреслена, офіційна, суха ввічливість, вміння тримати себе в рамках
пристойності в будь-яких ситуаціях, в тому числі конфліктних. Проявляти
коректність – значить зберігати гідність свою і свого партнера по спілкуванню.
Чемність – ввічливість з пошаною, яка проявляється
зазвичай до старших. Повага до батьків входить до будь-якого уставу писаного і
не писаного. Зберігаються традиції і звичай поважати старших, любити батьків,
поважати жінку.
Люб’язність – ввічливість, в якій явно проявляється
прагнення бути приємним і корисним іншій людині. Делікатність – це ввічливість,
що проявляється з особливою м’якістю, тонкістю, проникливістю у відносинах
людей, з якими відбувається спілкування.
Одним з
елементів ввічливого спілкування є тактовність. Відчуття такту – це перш за все відчуття
міри, відчуття межі в спілкуванні, перейшовши які можна образити людину чи
поставити її в незручне положення. Тактовна людина не зробить зауваження
будь-кому в присутності інших людей і не принизить людську гідність іншого.
Тактовна поведінка передбачає і вміння задавати питання.
Пунктуальність –
це моральна норма. Порушення її в суспільному житті, діловій сфері призводить
до невиконання угод, завдань і т. д. В діловому світі вважають, що не можна
покластися на людину, яка спізнюється. Потрібно вміти цінувати свій час, не
кидати слова на вітер. «Точність – ввічливість королів і обов’язок всіх добрих
людей », – говорив французький король Людовік ХVІІІ.
Скромність являється проявом високої етичної культури.
Вона означає стриманість в оцінках, не хизування своїми вчинками, службовим
становищем, повага смаків і прихильностей інших людей. Скромна людина ніколи не
вважає себе видатною особистістю, розумнішою інших, не вимагає ніяких привілеїв
для себе. Ввічлива людина прагне першою надати люб’язність позбавити іншу
людину неприємностей і незручностей. Вона поступиться місцем в транспорті
інваліду чи старій людин
Завдання№2: Запам'ятайте сутність кожного з названих принципів професійної поведінки.
Для зворотнього
зв'язку: annacherkay@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий