Страницы

 

Доброго дня учні  груп  АК-34, АК-35!

Пропоную  матеріали  до   уроку № 9 з «Професійної етики та основ психології», який відповідно до розкладу занять, у групі АК-35    відбудеться  - 15.12. 2020 р., у групі   АК-34  - 17.12. 2020 р.

Тема: Колектив підприємства громадського харчування

 Завдання№1:  Опрацюйте матеріал лекції.

         Колектив громадського харчування - це сукупність людей, які виконують певні професійні функції та об'єднані спільною метою діяльності.

         Успішна діяльність підприємства громадського харчування великою мірою залежить від колективу, його працівників.

Колектив  кожного підприємства громадського харчування , як і будь який колектив має свою структуру і організацію.


          З психологічного погляду колектив - це органічне поєднання формальних та неформальних, офіційних та неофіційних міжособистісних стосунків. Працівників, пов’язаних між собою тільки формальними офіційними стосунками, називають трудовою групою. У процесі трудової діяльності в кожного члена колективу поступово формується певна думка про індивідуально - психологічні якості інших працівників, їхні здібності, темперамент, характер, звички, мрії тощо, яка визначає його ставлення до кожного з них і групи загалом. Так само і група оцінює особистість кожного працівника. Отже, кожний член колективу має не тільки формальні(посада, звання, освіта, стаж), а й неофіційні характеристики Сукупність цих характеристик визначає престиж працівника.

У кожному формальному колективі є групи людей, пов’язаних дружніми стосунками, спільністю поглядів, взаємними симпатіями тощо. Їх називають первинною групою. Такі групи мають своїх лідерів, які об’єднують людей навколо спільних переконань, позицій, поведінки. Лідер утримує роль ватажка, допоки має авторитет у групі, яка його підтримує. Такому лідеру не складно схилити групу до певної поведінки. Проте якщо такому ватажкові дати повноваження керівника, це може призвести до зникнення до нього довіри і взаєморозуміння.

         Колективи, в яких формальні й неформальні структури збігаються, здебільшого дружні, згуртовані, мають позитивний психологічний клімат і високу дисципліну. Від характеру стосунків між працівниками залежіть настрій кожного з них і успіх діяльності підприємства. Перевага неформальних стосунків - це формування зовсім іншої, додаткової системи взаємних  зобов’язань, правил поведінки, порушення яких буде не стільки порушенням службових обов’язків скільки виявом непорядності. Однак у неформальних стосунків є й певні недоліки. Перевага формальних стосунків - нейтральність, відсутність особистої зацікавленості, емоційного забарвлення. Однак емоційна нейтральність зовсім не заперечує  неформальних стосунків; вона означає, що особисті симпатії (а також, що важливіше, антипатії) не повинні виявлятись у спілкуванні ні з колегами, ні з підлеглими і за жодних умов не шкодити справі. Слід пам’ятати, що стосунки в колективі  - не лише запорука успішної професійної діяльності, а й чинник, що впливає на стан здоров’я.  

Завдання№2: за посиланням:  https://thepresentation.ru/filosofiya/psiholog%D1%96ya-trudovogo-kolektivu

Опрацюйте презентацію - лекцію на тему: «Психологія трудового колективу».

Завдання№3: на  питання сформулюйте відповіді  і  запишіть їх у зошити:


ПИТАННЯ:

1. Назвіть організаційні особливості структури трудового колективу.

2. Що об’єднує людей у неформальні групи?

3. Назвіть складові соціально-психологічного клімату.

4. Назвіть найважливіші ознаки позитивного соціально-психологічного клімату.

5. Назвіть стадії розвитку колективу.

6. Яким є лозунг сучасного менеджера?

7. Що означає слово «синергія»?

8. Для чого призначається менеджер за П. Друкером, теоретиком менеджменту?

 


Запам'ятайте !!!  

Декілька порад людині, яка прийшла до нового колективу:

*    Не поспішайте робити висновкм, зауваження, висловлювати свою думку, особливо негативну;

*    Будьте тактовними, завбачливими, доброзичливими до всіх, хто працює разом з вами;

*    Не намагайтеся скоротити дистанцію у спілкуванні, але спрямуйте свої зусилля на засвоєння правил поведінки в цьому колективі;

*    Не нервуйте через те, що не зразу «вписалися» в колектив, намагайтеся зрозуміти поведінку людей, які вас оточують і свою особисту;

*    Намагайтеся йти від ділових контактів до неформальних і не зіпсувати їх, якщо неформальні відносини відразу встановити не вдається. Ваша доброзичливість, посмішка, добре слово, професіоналізм неодмінно допоможуть посісти гідне місцев новому колективі й уникнути непотрібних конфліктів.

 

До побачення. Будьте здорові.

 

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий