Страницы

 

БКПК – 16

 

Урок № 11, який відповідно до розкладу мав би  відбутися  14.10.2020 р., але – це вихідний, тому переносимо на 15.10.20 р.  .

 

Тема: Психологія симпатій і антипатій

 

Дорогі учні, будь ласка, подумайте і дайте відповіді на запитання:

·        Чи до всіх людей ми ставимося однаково?

Так, дійсно, особисті стосунки людей основані на  різноманітних почуттях, які ми відчуваємо стосовно один одного.  А чи знаєте ви як називається почуття, коли нам приємно спілкуватися з людиною, вона нам чимось подобається?

         Отже, завжди, коли люди починають спілкуватися, у них виникають почуття симпатії або антипатії. І тема нашого уроку: Психологія симпатій і антипатій.

         Зверніть увагу, що є спільним у цих словах?  Корінь слова «pathos»  (патос), що в перекладі з грецької мови означає «почуття», «переживання». Префікс «сим» - з’єднання взаємодія. Префікс «анти» - проти, протиставлення. 

Тож, спробуйте самостійно сформулювати визначення понять «симпатія», «антипатія».

 

·        Від чого залежить виникнення симпатії та антипатії? Ми зустрічаємо людину:

- неохайну, занедбану, брудну, з неприємними манерами… або:

- охайну, акуратну, чепурну, з хорошими манерами  …, - До кого з них  і які  у нас   виникнуть почуття, до кого – симпатія, - до кого антипатія?

Висновок: На виникнення таких почуттів як симпатія чи антипатія впливають зовнішність, фізична   привабливість людини.  

А ще – спільність інтересів, захоплень, відповідні якості характеру, спільна діяльність, ставлення людини до інших людей.

         Кожна людина може викликати  як симпатію так і антипатію. Від кого і від чого це залежить? Це питання вам для роздумів. Будь ласка, чекаю на ваши письмові аргументовані відповіді. Напишіть про себе. Що саме у вас викликає симпатію, а що – антипатію?


 

 

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com

 

 

 

БКПК – 16

 

Урок № 12, який відповідно до розкладу мав би  відбутися  14.10.2020 р., але – це вихідний, тому переносимо на 15.10.20 р.  

 

Тема: Конфлікт. Динаміка перебігу

Завдання:

1.      Запам’ятати визначення поняття «конфлікт».

2.     Назвати фази перебігу конфлікту.

3.     Дати характеристику латентної фази, демонстративної, агресивної, батальної.

4.     

·       - Які емоції переживає учасник конфлікту на кожній із зазначених фаз?

·        -  Чи завжди конфлікт має негативні  наслідки?

 

           

Конфлікт — це наявність протиріччя, яке виникає в процесі соціальної взаємодії,   та супроводжується негативними емоціями.  

У конфліктів висока психологічна ціна — розмаїття негативних емоцій, стресів, переживань, втрат, провини.

За умов конфлікту змінюється система відносин і цінностей, по-іншому сприймається реальність.

Щоб управляти конфліктною ситуацією,   необхідно добре розуміти психологічні механізми ескалації та перебігу конфліктів, знати динаміку їх проявів, передбачити можливі дії опонентів.

 А. М . Ішмуратов виокремлює чотири фази перебігу конфлікту:

 I. Латентна фаза — це можливість конфлікту і передбачає виникнення реального протиріччя в інтересах, потребах, цілях сторін. Латентність — це прихованість, небажання оголювати суперечність спілкування, продовжувати робити вигляд, що стосунки нормальні, звичайні. Спочатку з'являється відчуття, що від вас щось приховують, з вами якось дивно розмовляють, дивляться підозріло. Це ще не конфлікт, але перехід від нормального спілкування до конфліктного вже розпочатий. Залежно від характерів учасників таке спілкування м ож е тривати довго.

 II. Демонстративна фаза. Реальність вже сприймається як конфліктна, люди прагнуть переконати один одного, контактують, спілкуються і це майже нормальний тип спілкування. Акцентується увага на тому, чим вони відрізняються один від одного. Ця стадія характеризується проявами роздратування, агресивності, незваженості. Дискусії з метою переконати один одного перетворю ю ться на емоційні суперечки, потім — на взаємні звинувачення один одного, і, насамкінець, на розрив спілкування. Поступово опонент перетворюється у ворога. Конфлікт переходить в агресивну фазу. Починаються підозри в агресив­ них намірах. Характерним для цієї фази є переконання у можливості відновити відносини шляхом доведення своєї правоти.

III. Агресивна фаза - це інцидент. Образ ворога — головне надбання цієї стадії розвитку конфлікту. Вся увага поглинута бажанням зробити якомога гірше іншому, блокування можливості досягнення цілей іншої сторони. Це — намагання знищити противника, агресія, яка не обов'язково виражена демонстративно. Підлості, наклепи робляться потайки. Д обре, якщо образ буде зруйновано. Ця удача м ож е означати повернення до попередньої стадії.

IV. Батальна фаза. Перехід до батальної фази характеризується «оголошенням війни», тобто заявою «Я тебе ненавиджу і зроблю все, щоб тобі погано жилося на білому світі». Противник повинен бути знищений в психологічному розумінні — це руйнування його я-концепції, повна дискредитація інтересів, цінностей і самооцінки я. На цій стадії позитивним досягненням слід вважати перемир'я. Після перемир'я противники залишаються ворогами, але як розумні люди, розуміючи, що агресивні дії поруш ую ть їх стан, приходять до взаємної згоди не чинитиїх. Але якщо конфлікт розвивається до такої фази, у більшості випадків це лише відступ в агресивну фазу з почуттям помсти.

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@gmail.com

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий