Доброго дня учні групи АКОФ-37!
Пропоную матеріали
до уроку, який є останнім
і відповідно до розкладу занять відбудеться
06.05.2020
р.
Тема №29 «Формування іміджу»
:
Анекдот: імідж - ніщо, спрага - все!
Анекдот: імідж - ніщо, спрага - все!
- Виправдовувався братик Іванко,
нервово цокаючи копитцем.
Давайте згадаємо:
- Що таке підприємство? Чи відрізняється воно від
поняття «фірма»?
- Як ви вважаєте, можна
сказати своїми словами, що таке імідж фірми?
- Наведіть назви кількох
фірм, імідж яких найбільш врізався у вашу пам’ять.
Відповідно до поданого плану опрацюйте лекційний
матеріал. У зошити випишіть тези. Конспекти надішліть за адресою: annacherkay@ gmail.com
План
1. Фірма та особливості, що їй властиві.
2. Що таке імідж фірми?
3. Зовнішній, внутрішній та невідчутний імідж фірми.
4. Фірмовий стиль як засіб за допомогою якого можна розрізняти фірми.
(Міні-лекція)
1. Фірма та особливості, що їй властиві
Фірма - господарська організація, створена спеціально для того, щоб виробляти товари і продавати їх на ринку заради отримання прибутку.
Саме по собі створення фірми НЕ є запорукою комерційного успіху.
Для цього фірма повинна зуміти вирішити декілька дуже складних задач:
- знайти товар, на який
існує ринковий попит або зуміти створити такий попит;
- організувати виробництво товару
таким чином, щоб його якість відповідала вимогам покупців, а витрати були
менше, ніж його ринкова ціна;
- зуміти налагодити продаж
свого товару, щоб він не загубився на тлі продукції конкуруючих фірм, а
витрати на збут не виявилися б занадто великі. Тобто створити позитивний
імідж, який запам*ятовується майбутніми споживачами.
2. Що таке фірмовий імідж?
Що вам відомо про нього? (мозкова атака). Як ви вважаєте, наскільки сильно впливає імідж фірми або товару на ваш вибір?
Імідж — це цілеспрямовано сформований образ людини або організації, поданий у концентрованій формі. Сприймаючи або не сприймаючи цей імідж, ми будуємо свої відносини з такою людиною або організацією.
Імідж є наслідком намагання людини спростити сприйняття дійсності, продуктом опрацювання значних масивів інформації. Оскільки людина не в змозі зберігати постійно всю інформацію, щоразу за необхідності її аналізувати вона користується символами, ярликами, умовними позначками. Такі ярлики закріплюються у свідомості й спрацьовують як стереотипи, посилаючи аудиторії сигнали щодо сутності, змісту, особливостей людини або підприємства.
Вдало сформований імідж запам'ятовується і закріплюється у свідомості цільової аудиторії, він є своєрідним сигналом до позитивного сприйняття людини, організації, події і завдяки цьому може подолати такі перешкоди, як недовіра і неувага, характерні для масової свідомості.
Фахівці вважають, що для ефективного формування іміджу вплив обов'язково повинен бути багатостороннім. Тобто, одне і те саме повідомлення повинно надходити в аудиторію кількома можливими каналами, лідерами серед яких є вербальні та візуальні. Аудиторія сприймає інформацію, що надійшла візуальним каналом, як більш достовірну. Передача ж повідомлення одразу кількома каналами, хоча й має складніший характер, дає кращі результати.
3. Зовнішній, внутрішній та невідчутний імідж фірми
Зовнішній імідж підприємства — це сприйняття підприємства суспільством, засобами масової інформації, споживачами. Складовими зовнішнього іміджу є продукт і його якість, усе, що супроводжує продукт на ринку, — реклама, спосіб пропонування, зовнішній вигляд персоналу та об'єктів підприємства. Якість продукту є найважливішим елементом ділової репутації, оскільки доведено, що жодна, навіть надзвичайно ефективна реклама не врятує товар низької якості. Вдала реклама за наявності високоякісного продукту є потужним інструментом формування іміджу, що активно сповіщає ринок про продуцента, підкреслюючи унікальність пропозиції, наголошує на відмінності її від пропозицій конкурентів, створює емоційну залежність між фірмою і споживачами її продукції. Індивідуальність та зовнішній вигляд працівників на багатьох підприємствах вважаються невіддільними складовими іміджу підприємства.
Зовнішній імідж формується також інструментами паблік рилейшнз. Це висвітлення громадської діяльності компанії та її керівництва, спонсорські акції, контакти із засобами масової інформації та забезпечення їх матеріалами для висвітлення позитивного іміджу підприємства.
Внутрішній імідж підприємства створюють відносини персоналу і керівництва, їх загальне спрямування, атмосфера. У дещо ширшому розумінні — це і фінансове планування, і кадрова політика підприємства, і орієнтація, і тренінги співробітників тощо. Формуванню внутрішнього іміджу сприяють такі цілеспрямовані програми, як підвищення кваліфікації, спеціалізоване навчання персоналу, програми заохочення співробітників. Реалізація означених програм створює у працівників сталі уявлення про компанію, її діяльність, стандарти цієї діяльності, надає персоналові знання і мотивацію, необхідні для презентації компанії клієнтам, орієнтує на професійне і компетентне виконання своїх обов'язків, підвищує значущість персоналу у формуванні іміджу. Потрібно також враховувати нерозривний взаємозв'язок зовнішнього і внутрішнього іміджу підприємства — сприйняття суспільством підприємства можна суттєво поліпшити, налагодивши роботу з персоналом, спрямовану на підвищення рівня обслуговування клієнтів.
Невідчутний ефект іміджу — це ставлення персоналу до роботи, його емоційний настрій, що також впливає на репутацію підприємства, ставлення до неї клієнтів, адже саме співробітники підприємства представляють його перед споживачами, створюють певну атмосферу прихильності, уваги, допомоги. Невідчутний імідж базується на відчуттях, відносинах, емоційному сприйнятті широким колом зацікавлених осіб діяльності підприємства та його продукції.
4. Фірмовий стиль як засіб за допомогою якого можна розрізняти фірми
Імідж підприємства створюється за допомогою фірмового стилю. Метою фірмового стилю є поліпшення ділової репутації і підвищення рівня популярності підприємства.
Фірмовий стиль створюється кольоровими, вербальними, пластичними рішеннями, тобто певними елементами. Це зокрема:
1. Товарний знак, або зареєстроване в установленому порядку умовне позначення, призначене для розрізнення однорідних товарів різних підприємств.
2. Логотип — оригінальне графічне накреслення повної або скороченої назви підприємства. Товарний знак і логотип разом утворюють фірмовий блок.
3. Фірмові кольори.
4. Фірмові шрифти.
5. Формати видань.
6. Слоган — головне рекламне гасло підприємства.
7. Інші елементи фірмового стилю — сувенірна продукція з фірмовою символікою, гімн підприємства, єдина форма одягу, корпоративна "легенда", оформлення інтер'єру офісу, виставкових залів, вітрин, торгових залів, фірмового транспорту тощо.
Вправа на фокус уваги - (несподіване запитання)
Якщо в магазині у вас виникає бажання купити цукерку? Яку ви купите і чому? Проаналізуйте , що зробив виробник для того щоб захопити вашу уяву та притягнути увагу саме до цієї цукерки?
Що вам відомо про нього? (мозкова атака). Як ви вважаєте, наскільки сильно впливає імідж фірми або товару на ваш вибір?
Імідж — це цілеспрямовано сформований образ людини або організації, поданий у концентрованій формі. Сприймаючи або не сприймаючи цей імідж, ми будуємо свої відносини з такою людиною або організацією.
Імідж є наслідком намагання людини спростити сприйняття дійсності, продуктом опрацювання значних масивів інформації. Оскільки людина не в змозі зберігати постійно всю інформацію, щоразу за необхідності її аналізувати вона користується символами, ярликами, умовними позначками. Такі ярлики закріплюються у свідомості й спрацьовують як стереотипи, посилаючи аудиторії сигнали щодо сутності, змісту, особливостей людини або підприємства.
Вдало сформований імідж запам'ятовується і закріплюється у свідомості цільової аудиторії, він є своєрідним сигналом до позитивного сприйняття людини, організації, події і завдяки цьому може подолати такі перешкоди, як недовіра і неувага, характерні для масової свідомості.
Фахівці вважають, що для ефективного формування іміджу вплив обов'язково повинен бути багатостороннім. Тобто, одне і те саме повідомлення повинно надходити в аудиторію кількома можливими каналами, лідерами серед яких є вербальні та візуальні. Аудиторія сприймає інформацію, що надійшла візуальним каналом, як більш достовірну. Передача ж повідомлення одразу кількома каналами, хоча й має складніший характер, дає кращі результати.
3. Зовнішній, внутрішній та невідчутний імідж фірми
Зовнішній імідж підприємства — це сприйняття підприємства суспільством, засобами масової інформації, споживачами. Складовими зовнішнього іміджу є продукт і його якість, усе, що супроводжує продукт на ринку, — реклама, спосіб пропонування, зовнішній вигляд персоналу та об'єктів підприємства. Якість продукту є найважливішим елементом ділової репутації, оскільки доведено, що жодна, навіть надзвичайно ефективна реклама не врятує товар низької якості. Вдала реклама за наявності високоякісного продукту є потужним інструментом формування іміджу, що активно сповіщає ринок про продуцента, підкреслюючи унікальність пропозиції, наголошує на відмінності її від пропозицій конкурентів, створює емоційну залежність між фірмою і споживачами її продукції. Індивідуальність та зовнішній вигляд працівників на багатьох підприємствах вважаються невіддільними складовими іміджу підприємства.
Зовнішній імідж формується також інструментами паблік рилейшнз. Це висвітлення громадської діяльності компанії та її керівництва, спонсорські акції, контакти із засобами масової інформації та забезпечення їх матеріалами для висвітлення позитивного іміджу підприємства.
Внутрішній імідж підприємства створюють відносини персоналу і керівництва, їх загальне спрямування, атмосфера. У дещо ширшому розумінні — це і фінансове планування, і кадрова політика підприємства, і орієнтація, і тренінги співробітників тощо. Формуванню внутрішнього іміджу сприяють такі цілеспрямовані програми, як підвищення кваліфікації, спеціалізоване навчання персоналу, програми заохочення співробітників. Реалізація означених програм створює у працівників сталі уявлення про компанію, її діяльність, стандарти цієї діяльності, надає персоналові знання і мотивацію, необхідні для презентації компанії клієнтам, орієнтує на професійне і компетентне виконання своїх обов'язків, підвищує значущість персоналу у формуванні іміджу. Потрібно також враховувати нерозривний взаємозв'язок зовнішнього і внутрішнього іміджу підприємства — сприйняття суспільством підприємства можна суттєво поліпшити, налагодивши роботу з персоналом, спрямовану на підвищення рівня обслуговування клієнтів.
Невідчутний ефект іміджу — це ставлення персоналу до роботи, його емоційний настрій, що також впливає на репутацію підприємства, ставлення до неї клієнтів, адже саме співробітники підприємства представляють його перед споживачами, створюють певну атмосферу прихильності, уваги, допомоги. Невідчутний імідж базується на відчуттях, відносинах, емоційному сприйнятті широким колом зацікавлених осіб діяльності підприємства та його продукції.
4. Фірмовий стиль як засіб за допомогою якого можна розрізняти фірми
Імідж підприємства створюється за допомогою фірмового стилю. Метою фірмового стилю є поліпшення ділової репутації і підвищення рівня популярності підприємства.
Фірмовий стиль створюється кольоровими, вербальними, пластичними рішеннями, тобто певними елементами. Це зокрема:
1. Товарний знак, або зареєстроване в установленому порядку умовне позначення, призначене для розрізнення однорідних товарів різних підприємств.
2. Логотип — оригінальне графічне накреслення повної або скороченої назви підприємства. Товарний знак і логотип разом утворюють фірмовий блок.
3. Фірмові кольори.
4. Фірмові шрифти.
5. Формати видань.
6. Слоган — головне рекламне гасло підприємства.
7. Інші елементи фірмового стилю — сувенірна продукція з фірмовою символікою, гімн підприємства, єдина форма одягу, корпоративна "легенда", оформлення інтер'єру офісу, виставкових залів, вітрин, торгових залів, фірмового транспорту тощо.
Вправа на фокус уваги - (несподіване запитання)
Якщо в магазині у вас виникає бажання купити цукерку? Яку ви купите і чому? Проаналізуйте , що зробив виробник для того щоб захопити вашу уяву та притягнути увагу саме до цієї цукерки?
Завдання для закріплення нової теми:
- Чи змінюється протягом
існування компані ї імідж? А фірмовий стиль?
- Назвіть елементи
фірмового стилю компанії Кока-кола.
Цікаві факти:
Народження льодяника "Чупа-чупс"
Вперше круглі льодяники на паличці з'явилися у продажу в 1958 році. Винайшов всесвітньо відомий льодяник житель іспанської Барселони Енрік Бернат Фонтлладоза. "Я подивився на льодяники і був здивований тим, що ніхто не робив їх для дітей - основних споживачів цього продукту. Те, що робилося не підходило за розміром до дитячих ротів, поганило їм руки і доставляло проблеми матерям. От чому у мене виникла ідея помістити цукерку на паличку", - заявив одного разу кондитер, розповідаючи про свій винахід. Назва "Чупа Чупс" виникла від іспанського дієслова "chupar", що означає лизати або смоктати льодяник.
"Чупа Чупс" і сюрреалізм
Назвав Энріке свою карамель "Чупсом", і спочатку у неї було тільки сім смаків: полуниця, лимон, м'ята, апельсин, шоколад, кава з вершками і полуниця з вершками. Популярність "Чупса" росла, збільшувалася кількість карамелі, що випускається, з'являлися нові смаки. Карамель вже не могла залишатися в початковій скромній обгортці, потрібно було придумати щось оригінальне, щоб "Чупс" дізнавалися все. У 1961 році Енріке Бернат звернувся до свого земляка, знаменитого художника Сальвадору Далі, з проханням намалювати що-небудь запам'ятовується. Геніальний художник думав недовго і менш ніж за годину накидав йому картинку, де була зображена ромашка "Чупа Чупс", яка дещо зміненому вигляді сьогодні впізнанна як логотип "Чупа Чупс" у всіх куточках планети. Відмінністю нового логотипу було і його місцеположення: він знаходиться не збоку, а зверху цукерочки.
Через п'ять років після появи "Чупа Чупс" вже продавалися в 300 тисячах торгових крапках по всій Іспанії. Компанія інструктувала продавців розміщувати цукерки якомога ближче до каси - всупереч класичної традиції зберігати льодяники в скляній банці за прилавком, подалі від дітей.
У 80 роках почалася міжнародна експансія "Чупа Чупс". У наші дні більше 90 відсотків продукції компанії продається за кордоном. У рік виготовляється близько чотирьох мільярдів цукерок, що мають більше 50 ароматів. Продажі їх йдуть в 170 країнах. Компанія має заводи в п'ятнадцяти країнах.
Народження льодяника "Чупа-чупс"
Вперше круглі льодяники на паличці з'явилися у продажу в 1958 році. Винайшов всесвітньо відомий льодяник житель іспанської Барселони Енрік Бернат Фонтлладоза. "Я подивився на льодяники і був здивований тим, що ніхто не робив їх для дітей - основних споживачів цього продукту. Те, що робилося не підходило за розміром до дитячих ротів, поганило їм руки і доставляло проблеми матерям. От чому у мене виникла ідея помістити цукерку на паличку", - заявив одного разу кондитер, розповідаючи про свій винахід. Назва "Чупа Чупс" виникла від іспанського дієслова "chupar", що означає лизати або смоктати льодяник.
"Чупа Чупс" і сюрреалізм
Назвав Энріке свою карамель "Чупсом", і спочатку у неї було тільки сім смаків: полуниця, лимон, м'ята, апельсин, шоколад, кава з вершками і полуниця з вершками. Популярність "Чупса" росла, збільшувалася кількість карамелі, що випускається, з'являлися нові смаки. Карамель вже не могла залишатися в початковій скромній обгортці, потрібно було придумати щось оригінальне, щоб "Чупс" дізнавалися все. У 1961 році Енріке Бернат звернувся до свого земляка, знаменитого художника Сальвадору Далі, з проханням намалювати що-небудь запам'ятовується. Геніальний художник думав недовго і менш ніж за годину накидав йому картинку, де була зображена ромашка "Чупа Чупс", яка дещо зміненому вигляді сьогодні впізнанна як логотип "Чупа Чупс" у всіх куточках планети. Відмінністю нового логотипу було і його місцеположення: він знаходиться не збоку, а зверху цукерочки.
Через п'ять років після появи "Чупа Чупс" вже продавалися в 300 тисячах торгових крапках по всій Іспанії. Компанія інструктувала продавців розміщувати цукерки якомога ближче до каси - всупереч класичної традиції зберігати льодяники в скляній банці за прилавком, подалі від дітей.
У 80 роках почалася міжнародна експансія "Чупа Чупс". У наші дні більше 90 відсотків продукції компанії продається за кордоном. У рік виготовляється близько чотирьох мільярдів цукерок, що мають більше 50 ароматів. Продажі їх йдуть в 170 країнах. Компанія має заводи в п'ятнадцяти країнах.
Анекдот: імідж - ніщо, спрага - все!
- Виправдовувався братик Іванко,
нервово цокаючи копитцем.
- А
ВИ ЗГОДНІ?
До побачення. Бережіть себе! Для зворотньогозв'язку: annacherkay@ gmail.com
До побачення. Бережіть себе! Для зворотньогозв'язку: annacherkay@ gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий