Страницы

«Психологія і етика ділових відносин»


Доброго дня, дорогі учні групи АКП-36!!!

Наш курс називається «Психологія і етика ділових відносин». Його обсяг - 12 годин, ми опрацюємо  7 невеличких тем.  По завершенню їх вивчення,  кожен з вас отримає «Тематичну» оцінку, яку  можна буде скоригувати.
  Тема першого  уроку наступна: «Значення знань з психології в процесі роботи з людьми». Запишіть в зошити. (По завершенню вивчення курсу, я перевірю ваші конспекти. Їх якість також буде впливати на вашу підсумкову оцінку). Також записуємо план.
План
1.  Визначення предмета психології.
2. Етапи розвитку психологічних знань.
3. Значення психологічних знань   в процесі роботи з людьми.

 Психологія -  одна з наук про людину. Об'єктом її вивчення є психіка (від грецьк. psychikos – душевний).

В сучасній психології існують різні підходи до розуміння поняття психіки, зокрема: 1) душа; 2) внутрішній світ людини; 3) сукупність психічних процесів як свідомих, так і безсвідомих; 4) суб’єктивний образ об’єктивного світу (свідомість) тощо.
Психологія (з грецьк. psyche – душа, logos – слово, знання, вчення) – наука (вчення) про закономірності розвитку, проявів психіки та їх механізми. Вона вивчає психічне життя людини в його суб'єктивних та об'єктивних проявах.
Структура психіки має три рівні: свідомий, підсвідомий, несвідомий.
Предмет психології – це закономірності розвитку, проявів психіки та їх механізми.
Психологія як наука в своїй історії пройшла довгий та складний період становлення. Можемо виокремити етапи розвитку психологічних знань.
  • Психологія як наука про душу ( більше ІІ тисяч років тому)
В європейській культурі зародження філософії (психології) відбувалося в Стародавній Греції. Філософи по-різному розуміли поняття душі.
Демокріт, Епікур розглядали душу як різновид матерії, як тілесне утворення, яке складається із кулеподібних, маленьких і найбільш рухомих атомів.
Платон виходив з того, що душа є щось космічне, божественне, ідеальне і відрізняється від тіла. Душа перед тим, як попрапити в тіло людини, існує відокремлено у вищому світі, де пізнає ідеї – вищі незмінні сутності. Потрапивши у тіло, душа починає згадувати побачене до народження. Тіло і психіка у Платона протистоять одне одному.
Аристотель, систематизувавши попередні й сучасні йому психологічні положення, розвиває ідею нероздільності душі і тіла.
  • Психологія як наука про свідомість (ХVІІ ст.)
Виникає в зв’язку з розвитком природничих наук. Думати, відчувати, бачити – це свідомість. Головний метод, дослідження свідомості, спостереження за собою і описування фактів.
Історія експериментальної психології розпочалась в 1879 р. із заснування в Лейпцигу німецьким психологом Вільгельмом Вундтом першої у світі психологічної лабораторії. Дана подія знаменує собою виникненням психології як науки.
  • Психологія як наука про поведінку – біхевіоризм (поч. ХХ ст.)
Головні методи, на цьому етапі розвитку психології, експеримент і спостереження за тим, що можна безпосередньо побачити (поведінка, вчинки, реакції). Мотиви, які викликають вчинки, не досліджуються.
  • Психологія як наука про несвідоме – психоаналіз (поч. ХХ ст.)
Психоаналіз базується на ідеї, що поведінка людини визначається не тільки і не стільки її свідомістю, скільки несвідомим.
  • Психологія як наука, що вивчає закономірності, прояви і механізми психіки (сучасний етап)
3. Значення психологічних знань в процесі роботи з людьми
Торгівля виконує важливі економічні функції і водночас задовольняє матеріальні і культурні запити людей. Вона стимулює появу нових потреб і впливає як на формування окремої особистості так і на спосіб життя суспільства загалом. Ці функції здійснюються в процесі безпосередньої взаємодії працівників торгівлі і покупців.
Як відбувається непрямий вплив на покупця і як взаємодіють учасники торговельного процесу?Як вони поводяться в різних ситуаціях?Як це позначається на їхній працездатності, настрої, самопочутті?Які психологічні труднощі при цьому виникають і які способи їх подолання? Відповіді на ці запитання дає психологія торгівлі, прикладна наука про особливості та значення психічних явищ у процесі торговельної діяльності. Головним завданням психології торгівлі є вивчення поведінки і взаємовідносин покупців і продавців.
Мета нашого курсу: сприяти формуванню в майбутніх продавців професійного ставлення до обслуговування відвідувачів, уміння будувати взаємостосунки в колективі, показати значення професійних і психічних якостей особистості при формуванні управлінської команди, а також підготувати грунт для міцного і свідомого засвоєння етичних норм, дотримуватися яких забов’язаний кожний працівник торгівлі.
 Особливістю роботи в торгівлі є постійне спілкування з людьми. Тому продавець повинен знати основи психології, мати уявлення про психічні процеси, властивості,стани людини. Ці знання допоможуть вам контролювати свої дії, будувати стосунки як з колективом співробітників, так і з відвідувачами. Знання основ психологічних знань майбутньому продавцеві допоможуть стати висококваліфікованим конкурентоспроможним на ринку праці фахівцем.
  Питання для самоконтролю:  
1. Як ви зрозуміли, що вивчає психологія?.
2. Назвіть етапи розвитку психологічних знань.
3. Яке значення в  роботі продавця мають психологічні знання?

3. Переглянте відео «Як стати успішним продавцем».

?  З того що прослухали, випишіть у зошити корисні поради,   чи йдеться серед них про необхідність психологічних знань?
Домашнє завдання.
·                Опрацювати конспект, у зошити виписати тези лекції;

Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com

До побачення. Сидіть вдома, мийте руки, бережіть себе, Залишайтесь здоровими!




Комментариев нет:

Отправить комментарий