Доброго дня, дорогі учні групи АКП-36!!!
Наш
курс називається «Психологія і етика ділових
відносин». Його обсяг - 12 годин, ми
опрацюємо 7 невеличких тем. По завершенню їх вивчення, кожен з вас отримає «Тематичну» оцінку, яку можна буде скоригувати.
Тема першого уроку наступна: «Значення
знань з психології в процесі роботи з людьми». Запишіть в зошити. (По завершенню вивчення
курсу, я перевірю ваші конспекти. Їх якість також буде впливати на вашу
підсумкову оцінку). Також записуємо план.
План
1. Визначення
предмета психології.
2. Етапи розвитку психологічних знань.
3. Значення психологічних знань в процесі роботи з людьми.
Психологія - одна з наук про людину. Об'єктом її вивчення є
психіка (від грецьк. psychikos – душевний).
В сучасній психології існують різні підходи до розуміння поняття психіки,
зокрема: 1) душа; 2) внутрішній світ людини; 3) сукупність психічних процесів
як свідомих, так і безсвідомих; 4) суб’єктивний образ об’єктивного світу
(свідомість) тощо.
Психологія (з грецьк. psyche – душа, logos – слово, знання, вчення)
– наука (вчення) про закономірності розвитку, проявів психіки та їх механізми. Вона вивчає психічне життя людини в його суб'єктивних
та об'єктивних проявах.
Структура психіки має три
рівні: свідомий, підсвідомий, несвідомий.
Предмет психології – це закономірності розвитку, проявів психіки та
їх механізми.
Психологія
як наука в своїй історії пройшла довгий та складний період становлення. Можемо
виокремити етапи розвитку психологічних знань.
- Психологія як наука
про душу ( більше ІІ тисяч років тому)
В
європейській культурі зародження філософії (психології) відбувалося в
Стародавній Греції. Філософи по-різному розуміли поняття душі.
Демокріт,
Епікур розглядали душу як різновид
матерії, як тілесне утворення, яке складається із кулеподібних,
маленьких і найбільш рухомих атомів.
Платон
виходив з того, що душа є щось космічне,
божественне, ідеальне і відрізняється від тіла. Душа перед тим, як
попрапити в тіло людини, існує відокремлено у вищому світі, де пізнає ідеї –
вищі незмінні сутності. Потрапивши у тіло, душа починає згадувати побачене до
народження. Тіло і психіка у Платона протистоять одне одному.
Аристотель,
систематизувавши попередні й сучасні йому психологічні положення, розвиває
ідею нероздільності душі і тіла.
- Психологія як наука
про свідомість (ХVІІ ст.)
Виникає
в зв’язку з розвитком природничих наук. Думати, відчувати, бачити – це
свідомість. Головний метод, дослідження свідомості, спостереження за собою і
описування фактів.
Історія
експериментальної психології розпочалась в 1879 р. із заснування в Лейпцигу
німецьким психологом Вільгельмом Вундтом першої у світі психологічної
лабораторії. Дана подія знаменує собою виникненням психології як науки.
- Психологія як наука
про поведінку – біхевіоризм (поч. ХХ ст.)
Головні
методи, на цьому етапі розвитку психології, експеримент і спостереження за тим,
що можна безпосередньо побачити (поведінка, вчинки, реакції). Мотиви, які
викликають вчинки, не досліджуються.
- Психологія як наука
про несвідоме – психоаналіз (поч. ХХ ст.)
Психоаналіз
базується на ідеї, що поведінка людини визначається не тільки і не стільки її
свідомістю, скільки несвідомим.
- Психологія як наука,
що вивчає закономірності, прояви і механізми психіки (сучасний
етап)
3. Значення психологічних знань в процесі роботи з людьми
Торгівля виконує важливі економічні
функції і водночас задовольняє матеріальні і культурні запити людей. Вона
стимулює появу нових потреб і впливає як на формування окремої особистості так
і на спосіб життя суспільства загалом. Ці функції здійснюються в процесі
безпосередньої взаємодії працівників торгівлі і покупців.
Як відбувається непрямий вплив на покупця і як взаємодіють учасники
торговельного процесу?Як вони поводяться в різних ситуаціях?Як це позначається
на їхній працездатності, настрої, самопочутті?Які психологічні труднощі при
цьому виникають і які способи їх подолання? Відповіді на ці запитання дає
психологія торгівлі, прикладна наука про особливості та значення психічних явищ
у процесі торговельної діяльності. Головним завданням психології торгівлі є
вивчення поведінки і взаємовідносин покупців і продавців.
Мета нашого курсу: сприяти формуванню в майбутніх продавців професійного ставлення
до обслуговування відвідувачів, уміння будувати взаємостосунки в колективі,
показати значення професійних і психічних якостей особистості при формуванні
управлінської команди, а також підготувати грунт для міцного і свідомого
засвоєння етичних норм, дотримуватися яких забов’язаний кожний працівник
торгівлі.
Особливістю роботи в торгівлі є
постійне спілкування з людьми. Тому продавець повинен знати основи психології,
мати уявлення про психічні процеси, властивості,стани людини. Ці знання
допоможуть вам контролювати свої дії, будувати стосунки як з колективом співробітників,
так і з відвідувачами. Знання основ психологічних знань майбутньому продавцеві
допоможуть стати висококваліфікованим конкурентоспроможним на ринку праці
фахівцем.
Питання для самоконтролю:
1. Як
ви зрозуміли,
що вивчає психологія?.
2. Назвіть
етапи розвитку психологічних знань.
3. Яке значення в роботі продавця мають психологічні знання?
3. Переглянте відео «Як стати успішним продавцем».
? З того що прослухали, випишіть у зошити
корисні поради, чи йдеться серед них
про необхідність психологічних знань?
Домашнє завдання.
·
Опрацювати
конспект, у зошити виписати тези лекції;
Для зворотнього зв'язку: annacherkay@ gmail.com
До побачення. Сидіть вдома, мийте руки, бережіть
себе, Залишайтесь здоровими!
Комментариев нет:
Отправить комментарий