Література була і
залишається мудрою вихователькою наших
учнів. А з появою ІКТ - виховний
потенціал предмету став ще більш потужним. Окрім того, у нас з’явилися
додаткові можливості щодо успішної
реалізації як розвивальних, так і
дидактичних завдань уроку.
ІКТ - це
необмежені можливості осучаснення ОП:
·
залучити учнів до підготовки уроку, зробити їх
співавторами;
·
використовувати на
уроці додаткові джерела інформації. І на основі добутої з тих джерел
інформації, організувати дослідницьку, пошукову роботу. Урок, на якому викладач - єдине джерело
правильної інформації - не цікавий, не сучасний урок.
Інструменти ІКТ, які ми
використовуємо для побудови
неординарного уроку, дуже допомагають
відійти від репродуктивну і одноманітності.
Високою є дидактична ефективність уроків літератури, на
яких доречно використані матеріали аудіо книги, вдало підібрані фрагменти
для перегляду. Як правило, це завжди можливість
підсилити,
передати емоційне
і
психологічне
напруження епізоду.
Цікавими і сучасними роблять уроки літератури QR КОДИ. Чому їх варто використати у освітньому процесі?
Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Вони його використовують у більшості повсякденних дій: спілкування у соціальних
мережах, перегляд фільмів, розваги, пошук потрібної інформації,
прослуховування музики тощо.
Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках
додатково заохотить учнів до
вивчення нашого предмету
Існують
спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого
сканування. Формат кодування дуже різноманітний. Ідей багато.
Тож, шановні колеги, якщо ви ще не використовуєте QR КОДИ на своїх уроках, бериться до
справи!
Гарна форма нетрадиційної
перевірки знань з теми - крос сенси. Вони завжди мотивуючі, творчі, працюють на зростання нестандартного мислення. Такі завдання добре розвивають учнів. Дають їм можливість бути оригінальним. Оскільки в цьому завданні належить велика
роль суб’єктивному сприйняттю образів, зображень, то варіанти зв’язків у
кожного будуть свої, і вони всі будуть правильними, важливо, щоб учень зумів
обґрунтувати свою версію.
Заохочуючи учнів до роботи з названими інструментами ІКТ, роблю для себе
багато відкриттів. Дивує те, що учні набагато легше сприймають ці
інструменти. Ми більш консервативні
чим наші учні, можливо тому що ми звикли
працювати за певними сталими
алгоритмами.
Дуже ефективним є такий спосіб
візуалізації і інтерактивності в ОП
як інтернет-меми. МЕМИ - це сучасний
тренд в освіті.
Психологи
стверджують, що найсер'йозніші речі треба говорити з гумором.
Яким би глибинно - філософським, незбагненно-складним не був літературний твір,
але якщо на уроці панує атмосфера творчості, довіри - учні ним переймуться.
І якщо під час занять з’являються дотепні меми - позитивний настрій
гарантовано.
Хіба ще потрібні аргументи, щоб меми використовувати на уроках???
Меми широко використовуються у соціальних мережах, то чому б нам, не
зробити їх вдалим інструментом для побудови неординарного уроку????
А ще - мій блог, який
став моїм інструментом, моєї модернізації мого освітнього процесу. На ньому все методичне забезпечення до
освітнього процесу із зарубіжної літератури.
Урок літератури -
осередок творчості і пошуку. За
допомогою ІКТ ми маємо можливість підсилювати актуальність порушених проблем,
їх значущість. ІКТ сприяють тому, що
наші уроки стають більш продуктивними, яскравими, насиченими. Комп’ютер дає багато переваг, але він
не зможе замінити викладача на уроці. І
сьогодні є причини для занепокоєння. Тож,
йдучи кожного разу на урок необхідно
добре продумувати … на якому етапі, з якою метою, і що саме…ЗАСТОСОВУВАТИ з
тим, щоб ефективно реалізувати завдання уроку. І цьому необхідно вчитися, і у цьому необхідно постійно
удосконалюватися…
Комментариев нет:
Отправить комментарий