Страницы

 

Доброго дня, учні груп АК-34, АК-35.

Даю матеріали до уроків №7,8, які відповідно до розкладу відбудуться:

·        У групі АК - 34 - 03.12.2020 р., та 10. 12.2020 р. ;

·        У групі АК - 35 - 01.12.2020 р., та 08.12.2020 р.

 Тема: Принципи професійної поведінки кондитера

Завдання:

1. Опрацюйте матеріал лекції.

2. Дайте відповіді на запропоновані запитання.

3. Запам’ятайте  принципи професійної поведінки 

Професіоналізм у роботі завжди підносив людину на небувалу висоту на рівні суспільства, в якому вона живе. Людина працює не лише заради задоволення своїх матеріальних потреб. Робота виконана з любов’ю дає людині радість, допомагає утвердити себе, знайти місце в житті. Справді, можна щиро позаздрити людині, яка знайшла себе в улюбленій праці, обрала професію на все життя. Багато таких фахівців працюють у сфері і громадського харчування.

         Як досягти найвищих показників у роботі? Як набути навичок професійної поведінки?

 В роботі кондитера виконання  багатьох операцій потребують творчості, винахідливості, кмітливості.  Досягнення високого  рівня професійної майстерності у великій мірі залежить від того, яким є психологічний клімат в колективі, де працює людина, як  складуються стосунки в колективі між працівниками. Створити позитивний психологічний клімат в колективі можливо за умов, коли кожен працівник  наполегливо, послідовно буде оволодівати принципами професійної поведінки:

Ввічливість. Відомо, що у відповідь на ввічливе ставлення до себе більшість людей стають лагіднішими,

відвертішими, добрішими, відчувають довіру до співрозмовника, а отже, їх легше переконати, довести їм правильність своїх аргументів і порозумітися з ними. Ввічлива, спокійна розважлива людина не дасть спровокувати себе на грубість. Якщо вона залишиться ввічливою за будь яких обставин, навіть тоді, коли, здавалося б, ніхто цього не може оцінити, це вже свідчить про те, що ввічливістьє його професійною якістю.

Із цього принципу професійної поведінки випливає правило: «Ввічливість - мій інструмент, моя зброя, риса мого характеру».

Привітність - щире, ласкаве ставлення, поєднане з гостинністю, з готовністю допомогти, надати послугу. Привітність - це вміння душі людини радіти всім проявам життя.

Витримка. Кожна людина, прагнучи захиститись від несправедливого осуду, грубих нетактовних зауважень, обурюється, відповідає експресивно. В певній мірі, це природно, але чи це правильний самозахист?  Людина, якій не байдуже щодо  психологічного  клімату у її колективі, не піде  таким шляхом. Бо ж, заперечення, нетактовність з   боку однієї людини,    викликають    бажання будь-що домогтися свого, заперечувати - з боку іншої людини. Людина, яка хоче зберегти добрі стосунки в колективі, буде витриманою і керуватися таким правилом: «Не заперечую, виправдовуюсь лише у крайньому випадку і тільки за допомогою фактів».

Доброзичливість.  Цей принцип допомагає нам зрозуміти, чому люди поводяться у певній ситуації саме так, й уникнути поспішних захисних дій.  Ми маємо жити з переконанням, що колектив, це не знеособлена маса людей, а не повторні особистості, кожна з яких цікава по-своєму.  Щоб краще засвоїти цей принцип професійної поведінки, треба в кожному конкретному випадку ставити собі запитання: «А якби на його місці був я?»

Чуйність. Колектив на виробництві - це різні люди, за віком, рівнем професіоналізму, досвідом, характером, темпераментом. Тому зачепити гідність, образити колегу звернувши увагу колеги на помилки у поведінці, дуже легко. Тому важливо дуже уважно ставитись до кожного з покупців, бути терплячим до деяких людських недоліків, бути поступливим, поважати людину такою, якою вона є. Якщо в колективі є люди, які не відповідають вашим уявленням про те, якими вони мають бути, згадайте такий принцип професійної поведінки, як чуйність, і скажіть собі «Якщо я не хочу образити людину, я не повинна піддаватися спокусі повчати її або перевиховувати».

Тактовність. Іноді все ж таки виникає потреба якось впливати на колегу, керувати його вчинками: спрямувати дії, допомогти зважитися на певну дію, виправити помилки, тощо. Як же вплинути на поведінку, не наражаючись на протест, обурення чи зніяковілість, сором’язливість? Аби досягти своєї мети, не зашкодити ні собі, ні колезі, ви маєте бути тактовним, виходячи з позицій та інтересів самого колеги.  Завжди дотримуйтесь принципу тактовності і пам’ятайте правило: «Людина сама має забажати зробити так, як мені потрібно».

Скромність. Цей принцип професійної поведінки полягає насамперед  у  тому, що людина має якомога рідше у своїй мові використовувати займенник «я», адже висловлювання на зразок, «Я знаю краще» можуть викликати у співрозмовника недовіру або навіть дію, протилежну тій, на яку очікувала людина. Звісно, не можна бути байдужім до людей,проте свою думку слід висловлювати так, щоб не принизити чиюсь гідність. Отже, скромність - важливий елемент професійної поведінки. Кваліфікований кондитер завжди пам’ятає: «Я - остання літера абетки».

Елегантність. Кондитер має бути привабливим, має привертати увагу своїм зовнішнім виглядом і обов’язково поведінкою. Треба пам’ятати, що зовнішній вигляд - це не лише модний, чистий одяг, зачіска, макіяж. Окремо слід згадати про прикраси, які зовсім не потрібні кондитеру на робочому місці. Великі кліпси, персні не лише заважають працювати, а й можуть викликати в покупців роздратування.  Яку б професію ми не представляли, пам’ятаймо велике значення мають манери, мова, внутрішня культура, які ніби в дзеркалі відображаються в поведінці. Тому, будьте елегантними, частіше запитуйте в себе: «Який я маю вигляд збоку?».

Ерудованість. Кондитер має прагнути стати широко обізнаною особистістю («Хочу все знати!»). Йдеться не тільки про професійні знання, які обов’язково даватимуть натхнення, бажання глибше пізнати свою справу. Фахові знання  є основним, проте не єдиним джерелом ерудованості кондитера. Щоб бути ерудованим необхідно цікавитися політичними, господарськими, культурними подіями, мати особисті захоплення

Майстерність. Від результатів роботи кондитера залежить престижність закладу. Впевненість, вправність, досконалість професійних умінь, навичок, доведених о автоматизму - це майстерність. Кондитер, який своєю працею прагне приносити людям радість, має пам’ятати основне правило майстерності: «Діло майстра боїться!».

Задоволення. Працювати із задоволенням - що може бути краще для людини?Однак робота кондитера стає джерелом професійного задоволення лише тоді, коли він сприймає її як потребу робити людям добро. Почуття творчого задоволення притаманне кондитеру так само, як і художникові , письменникові, вченому. Творчість, сміливі задуми, пошуки шляхів самовдосконалення є невід’ємною частиною роботи кондитера - професіонала високого рівня.


 Перевірте себе:

  -    У чому виявляється зміст професійної поведінки кондитера?

  -    Перелічіть принципи професійної поведінки кондитера. Поясніть, як ви їх розумієте?

          -  З практичного досвіду  та особистих спостережень  наведіть приклади:

- досконалого виконання принципів професійної поведінки в колективі на виробництві;

 - порушення професійної поведінки.

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий